Jump to content

Oppussing: Silver Viking 14 fot.

Teresa

Recommended Posts

Jeg kjøpte altså en Silver Viking 14 fot (1985 modell?) for et par måneder siden. Den var ganske så "godt brukt", og trengte oppussing.

Jeg valgte å legge inn en oppussingstråd på Baatplassen.no, da jeg håper at tråden kan motivere og hjelpe andre, men også for å få tilbakemeldinger og tips.

Bilder:

bilde

Kjekk båt :thumbsup: Husker valget sto mellom en slik en og en 16-fots Rana da jeg skulle ha meg min første båt sånn i 14-årsalderen. Det endte opp med Ranaen da den var litt større og mer betryggende for min mor, men selv kunne jeg like gjerne valgt Silver Vikingen :wink:

Blir kjekt å følge med på oppussingen! Hva tenker du gjøre med den? Generell oppussing eller gjerne modifisering i tillegg?

Hakkannen: Ja, forstod at du valgte Ranaen da, det et jo en veldig flott båt med fin størrelse!

Jeg skal ihvertfall lappe, støpe setekasser foran og lakkere. I tillegg blir det en god del beslag og diverse som skal festes på båten. Det blir sikkert mer også underveis.

Forrige helg fikk jeg båten inn på et lager, så jeg ikke er avhengig av fint vær.

Denne helgen har jeg:

- Vasket båten med høytrykkspyler.

- Pusset.

- Fjernet isopor fra under tofte, da denne er knekt, og skal forsterkes med treplate istedenfor.

- Fjernet ødelagt lenseplugg og bolt i dørken, (se bilder).

- Påbegynt lapping med polyester og glassfiber.

Så har jeg to spørsmål - Hvorfor er det både lenseplugg i dørken, og bak båten? Holder det ikke med èn?

Og den bolten dere ser på bildet.. Er den der for en grunn, eller er det bare å tette igjen med epoxi?

bilde