Sebaldus Svart 30.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2006 ISY er notert. Ser for meg at en mykplastbåt som også har litt v-bunn må være rimelig optimalt. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 30.November.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2006 Likte denne ISYen godt...men ser at skroget er fyllt med skum. Litt skeptisk til dette. Noen som har synspunkter? Ser jo for meg vann som trekker inn med påfølgende frost og elendighet... Sitér dette innlegget Link to post
HP-260 Svart 1.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2006 Likte denne ISYen godt...men ser at skroget er fyllt med skum. Litt skeptisk til dette. Noen som har synspunkter? Ser jo for meg vann som trekker inn med påfølgende frost og elendighet... Den ISY`en er ikke skumfylt hvis du lurte på det. Den er helt hul innvendig og du merker liten forskjell hvis du skumfyller den i forhold til River. Riveren er myk i skroget og derfor kan en tjene mye på å skumfylle en river(snakker av erfaring). Men ISYEn er så stiv i skroget at den trenger det ikke. Skum har også en tendens til å trekke til seg mye vann noe som er uheldig. Og det har ikke for vane å gi slipp på vann så det å skumfylle båter er ikke spesielt lurt, med mindre du bruker sånnt skum osm boston whaler har som ikke trekker til seg vann, men det koster mye!! Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 1.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2006 Ok...sakset dette fra en link til info om ISY 370: ISY 370 Den første rotasjonsstøpte jolla med skikkelige sjøegenskaper. De fleste rotasjonsstøpte båter er flate i bunnen og myke i skroget. Dette gjør at de går hardt i sjøen samtidig som skroget vrir på seg og er ustabilt. Slik er det ikke med ISY 370, en nyhet fra Suzuki Marine. Båten har skikkelig V-bunn og er skummet med polyuretan skum, noe som gjør tilnærmet like stiv som en glassfiberbåt. Dette skaper også svært gode sjøegenskaper. Båten tåler opp til 30hk motor (med styrekonsoll), noe som er helt uvanlig i denne klassen. Den har mange fine detaljer, blant annet 4 flaskeholdere innfelt innvendig, rekker i syrefast stål og badetrapp innfelt i hekken som standard utstyr. Var det jeg lurte litt på som står med fet skrift. Selve båten ser jo veldig ok ut kan man få en til ok pris. Finner ikke mange av disse til salgs... Sitér dette innlegget Link to post
HP-260 Svart 2.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2006 Ok...sakset dette fra en link til info om ISY 370: ISY 370 Den første rotasjonsstøpte jolla med skikkelige sjøegenskaper. De fleste rotasjonsstøpte båter er flate i bunnen og myke i skroget. Dette gjør at de går hardt i sjøen samtidig som skroget vrir på seg og er ustabilt. Slik er det ikke med ISY 370, en nyhet fra Suzuki Marine. Båten har skikkelig V-bunn og er skummet med polyuretan skum, noe som gjør tilnærmet like stiv som en glassfiberbåt. Dette skaper også svært gode sjøegenskaper. Båten tåler opp til 30hk motor (med styrekonsoll), noe som er helt uvanlig i denne klassen. Den har mange fine detaljer, blant annet 4 flaskeholdere innfelt innvendig, rekker i syrefast stål og badetrapp innfelt i hekken som standard utstyr. Var det jeg lurte litt på som står med fet skrift. Selve båten ser jo veldig ok ut kan man få en til ok pris. Finner ikke mange av disse til salgs... Åja...Det med skummet må være noe nytt da, for jeg leste en artikkel om den rett etter at den kom på markedet og da hadde den hul bunn. Men Men! Den er en relativt ny båt som kom i 2003/2004 og derfor er det få brukte av den, men jeg ser av og til noe som er til salgs! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.