Julie III Startet 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2014 Noen som kan anbefale en god loggbok? Gjerne med mulighet for å notere bytte av motordeler etc Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 https://baatplassen.no/i/index.php?app=core&module=reports&rcom=post&tid=106058&pid=1526217&page= Jeg er fornøyd med Journal, kjekt å kunne skrive litt og legge inn litt bilder ++ når en en er på tur Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Julie III Svart 1.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Ser egentlig for meg noe som er litt mer dedikert til formålet, slik at den automatisk regner ut feks overnattingsdøgn, nm, drivstoffkostnad, logg på verksted osv. Ser også det er mulig å logge track! Men det er jo så mange apper rundt dette, så håper dere kan komme med erfaringer så jeg slipper å prøve alle sammen Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Spennende å høre hva som kommer her. Er også ute etter en slik app Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 (redigert) Denne kanskje. Redigert 1.Mars.2014 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Eller http://dayoneapp.com Sync mellom iPad, iPhone, iMac og MacBook. Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 1.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Den ser veldig lik ut som Journal HAIK refererer til? Er som nevnt ute etter en mer tilpasset båt, som kan automatisere litt Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 det finnes en loggbok i OpenCPN..........og OpenCPN skal gå o kjøre på Iphone/Ipad (kjører selv OpenCPN på PC, så ikke noe erfaring selv!) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Julie III Svart 1.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Ikke helt det jeg så for meg Dunga Din Blir ofte tungvindt når man kjører noe som er laget for PC på touchbaserte enheter. Ingen som bruker appene som er tilgjengelig? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Julie III skrev On 1.3.2014 at 15.16: Ikke helt det jeg så for meg Dunga Din Blir ofte tungvindt når man kjører noe som er laget for PC på touchbaserte enheter. Ingen som bruker appene som er tilgjengelig? MorMajor bruker den jeg linket til. Du kan jo spørre ham. Sitér dette innlegget Link to post
Tango30 Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Jeg har akkurat kjøpt en app som heter MyYacht, og er fornøyd med den. Sekstitre kroner er ikke allverden heller. Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Hei Tango30 Kan du si noe mer om denne appen? Noe som likner det Julie III refererer til? Sikkert flere her som kunne tenkt seg noe mer info. larss Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Ser det ligger en som heter Power loggbok. Noen som kjenner den? Rart det ikke ligger inne i Navionics. Sitér dette innlegget Link to post
Jo9 Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Har lastet ned Boating Suite men ikke begynt å bruke den ennå. Ser ut som den har hva som trengs. http://www.boatingsuite.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 (redigert) Bruker den jeg også. I mange år nå. Kjenner flere som bruker Boating Suite. Redigert 1.Mars.2014 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Julie III Svart 1.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Ja det er den nærmeste jeg har funnet. Kan dere dele litt erfaring med den? Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 1.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 All In skrev On 1.3.2014 at 18.33: Ser det ligger en som heter Power loggbok. Noen som kjenner den? Rart det ikke ligger inne i Navionics. Enig! Hadde vært så greit å både bruke dataene for båten, og tracks fra Navionics.. Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Jo9 skrev On 1.3.2014 at 19.27: Har lastet ned Boating Suite men ikke begynt å bruke den ennå. Ser ut som den har hva som trengs. http://www.boatingsuite.com/ Men den er kun til Iphone og ikke IPad ser det ut til Sitér dette innlegget Link to post
Pirate of Soon Svart 1.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2014 Finnes det en slik app for Android også? Sitér dette innlegget Link to post
Jo9 Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 All In skrev On 1.3.2014 at 22.28: Men den er kun til Iphone og ikke IPad ser det ut til Virker på iPad også, ser ikke "pissetrengt" ut heller Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Bonus har tidligere i tråden vist til at vi i MorMajor bruker "Maxjournal" som elektronisk loggbok på iPad. Trådstarter har bedt meg være litt mer detaljert - så se siste to innlegg på bloggen min. I dagens innlegg har jeg også lagt inn en liten videosnutt. MorMajor-bloggen Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Julie III Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Tusen takk for en kjempeflott demo! Ser den er perfekt til selve loggingen. Men kan man gjøre notater uten å legge det på en spesifikk dato? Tenker på muligheter for å løse dette med bytting av deler, drivstoff osv. Eller kan man kanskje kategorisere slik at det er mulig å hente ut logger kun med drivstoff fylling? Et siste alternativ kan være om man kan opprette flere loggbøker i appen? Da kan man jo ha en til hver... Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Ja, det er mulig å lage så mange logger man vil. Og som sagt - med søkefunksjonen er det lett å hente fram innlegg med et felles ord. Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Julie III Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Prøvd å finne appen samt klikke på linkene til Appstore på hjemmesidene deres, men de fungerer ikke hos meg... Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Julie III skrev On 2.3.2014 at 18.46: Prøvd å finne appen samt klikke på linkene til Appstore på hjemmesidene deres, men de fungerer ikke hos meg...<br /><br />Samme her.. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.