All In Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Finner heller ikke. Kan noen finne link? Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Hm, jammen har dere rett. Finner den ikke igjen, jeg heller. Det hender apper er borte en stund når de skal oppdateres, og jeg tror ikke denne er oppdatert mot IOS-7 - så kanskje den dukker opp igjen snart....... Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Julie III Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Har ellers fått testet litt: Beklager dårlige setninger og stavefeil. Dette ble gjort i en fei og kun stikkordsbasert, så om noe er utydelig, så skrik ut Journal: Liker: Virker veldig grei å bruke, samt liker de "post-it" lappene. Liker ikke: Bildehåndteringen er litt tungvindt synes jeg. Legger seg på topp av teksten og må knipe for å se større bilde. Får heller ikke sett bildet i full størrelse. Mangler: Man kan ikke opprette flere loggbøker slik at det er mulig å ha en for tur, og en for service. Det er mulig å opprette flere sider pr dag, men dette blir for tungvindt og mister oversikten synes jeg... MyYacht: Liker: Veldig god på utstyr og oppgaver. Du kan legge inn alt utstyr du har i båten, og legge ved notater samt oppgaver. Feks dato på når den trenger service. Ikke sjekket om det går av alarm når datoen inntreffer. Egen side for å notere oppgaver du skal gjøre med båten. Liker ikke: Loggboken er forferdelig. Må lage loggen den dagen turen er foretatt, for man kan ikke endre dato selv. Kan kun legge ved ett bilde i hver logg. Simpelt design. OneNote: Liker: Kan opprette flere "loggbøker". Jeg ville her valgt å lage en for hvert år, benyttet fanene på toppen til Turlogg, Servicelogg, Todo. Til høyre under hver fane kan man deretter lage nye sider som i turloggen ville blitt ny side pr tur. Liker ikke: OneNote er ingen kalender og mangler derfor fordelene med dette. Synes også det er litt tungvindt å bruke. Designet vinner nok heller ingen pris og får ikke "kosefølelsen" av å bruke det. Daily Notes: (35kr) Mitt foreløpige førstevalg Liker: Dette er jo en kalender og drar nytten av det. Enkelt å navigere på år, mnd, dag. Kan lage flere logger og løsningen passer godt til vårt bruk. Ny logg kommer som en fane til høyre i bildet og her har jeg laget Turlogg og Servicelogg. Til venstre er det en kalender som er tilordnet hver logg. Dette gjør det hele veldig oversiktlig og enkelt. Det er mulig å legge ved flere bilder pr logget tur. Disse kommer opp i fullskjerm når du klikker på de. Det er også et enkelt tegneprogram for å lage enkle skisser. Disse blir automatisk lagt ved som bilder i bunn. Man kan også lage flere "sider" pr logget tur. Bra på oppgaver. Du har ett sett med oppgaver tilordnet hver logg, men har felles oversikt under fanen "Tasks" til høyre. Kan sette alarm på alle samt en del annet. Ok design. Liker ikke: Vet ikke. Mangler: Muligheten til å notere detaljer om båten, utstyr, samt drivstoffutgifter. Sitér dette innlegget Link to post
Stjerneglimt Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Hei Tango30 Kan du si noe mer om denne appen? MyYacht app'en er etter mitt syn verdiløs og amatørmessig. Like greit å bruke hvilken som helst "note" app og den vil gjøre akkurat det samme. 63.- er ingen formue, men denne er overhodet ikke verdt brøkdelen.... Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
All In Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Likevel ser loggen til MorMajor ut som det jeg er ute etter. Håper den dukker opp snart.... Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 3.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2014 Boatingsuite: Testet bare gratisversjonen. Loggboken mangler muligheten til å legge ved flere bilder. Det er heller ikke mulig å søke i logger. Rapportene virker bra med oversikt over detaljer. Her får du greie på det meste! Jeg testet ikke ut de andre modulene da jeg synes manglene i loggboken veier for mye for min del. Samt at det ikke finnes en app for iPad... Sitér dette innlegget Link to post
Tango30 Svart 4.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2014 (redigert) @larss: jeg kjøpte appen i hovedsak for å holde orden på alt mulig utstyr ombord. Når skiftet jeg gassbeholder sist ( Når må jeg bytte neste gang?), og hva kostet det? Hva er forsikringspolisenummer, og selskapets kontaktinfo? Hva er alle mål på båten? Serienummer og alle andre detaljer på alt du har. Du kan legge inn all tenkelig info, og sikkerhetskopiere til en slags cloud. Skule man da være tvunget til å stå der med gråten i halsen og ringe forsikringsselskapet, så har man all informasjon om det som har gått tapt. I tillegg har den en logg som, hvis du bruker stedtjeneste, legger inn posisjon automatisk. Hvis man er glad i fjasbok, kan man trykke på en knapp og dele loggentry enkelt og greit. @Stjerneglimt: Denne appen er/blir hva man gjør den til. Det er klart den har forbedringspotensiale. For egen del hadde jeg nå foretrukket noe a la TeroMarine sin TMv2. Problemet er at en slik lisens ville koste mye mer enn det smaker for en fritidsbåteier. Redigert 4.Mars.2014 av Tango30 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 4.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2014 For de som kanskje følger med, har jeg sendt en Mail til utviklerne av MaxJournal. Spurte om når den er tilbake på AppStore samt la frem noen ønsker Kan jo hende den kun er utilgjengelig i Norge også... Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 4.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2014 Fikk svar: Omaxmedia is no longer an active company, so emails cannot be responded to. Maxjournal is no longer updated or supported by omaxmedia. Regards, omaxmedia Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 4.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2014 @larss: jeg kjøpte appen i hovedsak for å holde orden på . Er det "My yacht" du bruker? Skikkelig nedtur synes jeg da det viste seg at jeg ikke kunne legge inn mer en kun noen få ord som fritekst, og bare to linjer tiltross for at fritekstfeltet var betydelig større. Opplever du det samme? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Stjerneglimt Svart 4.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2014 Ser ut til at den bare tillater 62-63 tegn som fritekst. Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Tango30 Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Jeg har ikke skrevet noe særlig mer enn en setning eller to i hvert felt. Med sekstitre tegn har den jo absolutt sine begrensninger. Jeg har også skrevet et par mailer til dem med et par tips om forbedring uten engang å få så mye som en bekreftelse på at de er mottatt. Jeg skal prøve å skrive til dem EN gang til med et aldri så lite hint om at de må skjerpe seg. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Ja, skrev en mail jeg også å påpekte svakheter. Spesielt dette med begrensningen i fritekstfeltene. Har ikke hørt noe fra de. Ser ut som de holder til på Hvalstad. Hører jeg ikke noe reiser jeg innom og ber de skjerpe seg. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tango30 Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Ja, personlig frammøte gjør alltid et mer varig inntrykk, er min erfaring. ;-P Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Jeg lastet ned Boat Manager i fjor, men har ikke fått knottet så mye med den. Man kan legge inn tankinger (holder styr på pris, forbruk trip osv), planlagt vedlikehold (får alarmer), vanlig loggbok, egne lister og notater. Har som sagt ikke satt meg så mye inn i den. Gratis å laste ned og prøve, men skal man ha fullversjonen hvor man kan legge inn ubregrenset antal tanlinger, lister osv, koster det 29,- Finnes på app store: Boat Manager Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
BOBO II Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 http://no.forios.net/tag/navigation/boat-manager-cost-management-log-book-get-43984.html fanr denne for Iphone Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Astor Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Flott Bergstad. Denne likte jeg. Boat Manager ser ut til å ha slt jeg trenger og mer til. Skriver lite om vær og vind men vil gjerne ha vedlikehold og forbruk notert. Her kan alt oppfylles. Kostet 35 kroner i fullversjon. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Sendte en mail til eierne av My Yacht-appen hvor jeg klaget på begrensningene i fritekstfeltene. Her er svaret: Hei Rolf Erik, takk for at du lastet ned MyYacht, og takk for innspillet ditt. Dette skal vi fikse. Forhåpentligvis får vi det med i neste oppdatering. mvh Jon Jon Amtrup Explore North Tel. +47 932 28 926 Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Julie III Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Så flott du tok kontakt REM. Så enkelt kan man faktisk få en endring Uheldighvis var ikke denne appen noe for meg... Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Kan denne publiseres som en blogg også? Sitér dette innlegget Link to post
Tango30 Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Jeg ga dem også noen innspill, og fikk endelig svar. De forslagene jeg kom med vil kreve en del ressurser å implementere, men de ble positivt mottatt i alle fall. Så får vi se. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.