Reidaren Startet 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 2.Mars.2014 Heia. Har overtatt denne båten som vi kaller for Line. Den skal være bygget i Kragerø i 1948 av Carl Iversen (båtbyggeren). Den var med i den norske spilefilmen Line fra 1961 med Toralv Maurstad. Lurer på om noen her kjenner til båten og om noen har noe historie om den. Han eg fikk den av fikk den fra Kristiansund en plass. Skal nå restaurere båten til original stand. Så hadde vært kjekt med mer historie om den. Har vært brann i den en gang og. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 (redigert) Kan dessverre ikke hjelpe med historien, men fy flate for en spesiell og lekker hekk :-) Lykke til med prosjektet Redigert 2.Mars.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
SoBo Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Vi er mange gutter som misunner deg, som har en dame med den hekken. Kan heller ikke bidra med noe rundt historien, men denne er absolutt verdt å ta vare på. Lykke til Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Catch22 Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 For noen linjer! Blir et spennende prosjekt å følge. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Reidaren Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 (redigert) Synes sjøl den hekken er sykt rå på alle måter og veldig spesiell er den og. Bygge måte av båten er og litt spesiell synes eg. Er mahogni på eik meg eike spiler på langs mellom hver bordgang. Har stått en 6 syl Gray marine motor i den originalt Redigert 2.Mars.2014 av Reidaren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Det var vistnok advokat Musæus som eide båten når filmen "Line" ble innspilt. Sitér dette innlegget Link to post
Reidaren Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Veit du noe mer og eller? Kor lenge han eide den og div? Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 2.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2014 Meget flott båt, håper du lager en prosjekttråd her, så vi kan følge med :-) Lykke til med restaureringen og detektivjobben Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Reidaren Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Er der noen som veit om en 6 syl side ventilert Chrysler crown marine motor. Skulle hatt en til denne båten. Alt er av interesse der. Sitér dette innlegget Link to post
Porsche Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Er vel helst i USA du finner denne. Sitér dette innlegget Link to post
Catch22 Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Kan kanskje bli vanskelig å få tak i riktig Chryslermotor, men om du gjør det, er det massevis av deler til de. Både nytt og restaurert. Ellers kan du bruke Ford Flathead V8 hvis du vil ha det tidsriktig. Det som kanskje er lettest og billigst, samtidig som det ikke er så galt med hensyn til tidsriktighet (hvis det er viktig), er å bruke smallblock Chevrolet. 283 cid kom i 1957. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 En for salg her kanskje Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Reidaren Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Her skal det ikke oppi noe v8. Har stående mange 6 syl side ventilerte Chrysler motorer til bil eg så deler er ikke problem. Men trenger mariniserings tinga. Skal bli lik motor i den som originalt. Skal nå finne men må nok kanskje over til Usa etter tinga ja. Sitér dette innlegget Link to post
Reidaren Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Er det din Laluna ? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Er det din Laluna ? HEHE nei.... tok bare et google søk og fant den jeg la ut her ...ser det ikke er så veeldig lenge siden vedkomne sa den fremdeles var for salg Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 (redigert) fant linken til de som har den ser ut til at den fremdeles er for salg http://castawaysli.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=20&Itemid=53&TreeId=24 Litt mere om den http://castawaysli.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=309&category_id=20&option=com_virtuemart&Itemid=53 Redigert 6.Mars.2014 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Reidaren Svart 7.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2014 Skulle hatt noe kroner nå så hadde eg kjøpt den. Er et par år for ny men det hadde godt bra. Sitér dette innlegget Link to post
Porsche Svart 6.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2014 Noe nytt om Line? Sitér dette innlegget Link to post
Reidaren Svart 26.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2014 Ikke så mye mer som har skjedd med den enda. Holder fortsatt på med historie søk men har stoppet opp litt nå. Har snakket med mye folk om hvordan eg skal gå fram under restaureringen og hva og hvordan. Er mye og passe på og ta hensyn til med et sånt prosjekt med mye historie. Skulle ønsket eg fikk noe mer kontakt og info om båten fra sin tid etter 1963. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.