Jump to content

Line. Kragerø perlen.

Reidaren

Recommended Posts

Heia. Har overtatt denne båten som vi kaller for Line. Den skal være bygget i Kragerø i 1948 av Carl Iversen (båtbyggeren). Den var med i den norske spilefilmen Line fra 1961 med Toralv Maurstad. Lurer på om noen her kjenner til båten og om noen har noe historie om den. Han eg fikk den av fikk den fra Kristiansund en plass. Skal nå restaurere båten til original stand. Så hadde vært kjekt med mer historie om den. Har vært brann i den en gang og.

1920154_10152176886905081_1956361891_n.j1898209_10152178753275081_211006923_n.jpdiv_februar_2014_023.jpgdiv_februar_2014_033.jpg

Kan kanskje bli vanskelig å få tak i riktig Chryslermotor, men om du gjør det, er det massevis av deler til de. Både nytt og restaurert.

Ellers kan du bruke Ford Flathead V8 hvis du vil ha det tidsriktig.

Det som kanskje er lettest og billigst, samtidig som det ikke er så galt med hensyn til tidsriktighet (hvis det er viktig), er å bruke smallblock Chevrolet.

283 cid kom i 1957.

• 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Ikke så mye mer som har skjedd med den enda. Holder fortsatt på med historie søk men har stoppet opp litt nå. Har snakket med mye folk om hvordan eg skal gå fram under restaureringen og hva og hvordan. Er mye og passe på og ta hensyn til med et sånt prosjekt med mye historie. Skulle ønsket eg fikk noe mer kontakt og info om båten fra sin tid etter 1963.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...