Jump to content

22 hk sabb som ikke starter, hva skal eg se etter?

Geir Hel

Recommended Posts

Hei, etter x antall båtløse år så skal eg endelig gjøre noe med det.

Skal se på ein kjekk 27 fots trebåt med stort alu overbygg.

Men motoren starter ikke og har ikke vært i gang siden 2011

Sikkert dumt å spør før eg har snakka med eier og sett den, men slik blir det når eg venter på at eg har penger før eg gir bud.

Så er det noen tips på ka eg skal sjekke/se etter?

Endelig båt igjen

Det er jo en Sabb da. Har den olje og diesel, ja da skal den starte. Mulig vann i diesel eller regulator som er treg. Sjekk først og fremst at det kommer diesel frem til dysene.

Håper det blir båt på deg igjen, må si jeg liker entusiasmen din!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Skru av lokket på fødepumpen, det runde lokket som sitter nede på høyre side når du står bak maskinen. Inni skal det ligge en sil som du må sjekke. Se også at det er diesel som kommer frem og ikke vann. Dersom dette er ok og fødepumpen gir diesel. må du sjekke filter. Løs opp røret ut av filter (det røret som går til innspr. elementene) og se at det kommer diesel når du pumper med hånpumpe. Dersom ok, kan du skru ut holderne til startcigarettene og gi noen støt med smøreolje inn i cylinderne.

Motor starter.... :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...