Geir Hel Startet 4.Mars.2014 Del på Facebook Startet 4.Mars.2014 Hei, etter x antall båtløse år så skal eg endelig gjøre noe med det. Skal se på ein kjekk 27 fots trebåt med stort alu overbygg. Men motoren starter ikke og har ikke vært i gang siden 2011 Sikkert dumt å spør før eg har snakka med eier og sett den, men slik blir det når eg venter på at eg har penger før eg gir bud. Så er det noen tips på ka eg skal sjekke/se etter? Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
index Svart 4.Mars.2014 Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Det er jo en Sabb da. Har den olje og diesel, ja da skal den starte. Mulig vann i diesel eller regulator som er treg. Sjekk først og fremst at det kommer diesel frem til dysene. Håper det blir båt på deg igjen, må si jeg liker entusiasmen din! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tb55 Svart 4.Mars.2014 Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Skru av lokket på fødepumpen, det runde lokket som sitter nede på høyre side når du står bak maskinen. Inni skal det ligge en sil som du må sjekke. Se også at det er diesel som kommer frem og ikke vann. Dersom dette er ok og fødepumpen gir diesel. må du sjekke filter. Løs opp røret ut av filter (det røret som går til innspr. elementene) og se at det kommer diesel når du pumper med hånpumpe. Dersom ok, kan du skru ut holderne til startcigarettene og gi noen støt med smøreolje inn i cylinderne. Motor starter.... Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 4.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 tnx. Båten ligger på samme sted som eg nå vist har fått meg ein bi jobb (er utføretrygda) i båtbutikk ved fina svingen i kopervik Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
index Svart 4.Mars.2014 Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Tror du vil passe i båtbransjen ja. Lykke til, både med båt og jobb. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
cosmic Svart 4.Mars.2014 Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Håper du får deg båt igjen. Du setter nå ikke så enorme krav,så det ordner seg vel på litt sikt. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 4.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Takker. Gikk så klart tom på tlf kortet, men han sa den gikk når den kom. Men etter 3 år i ro så står den nok fast. Så det blir litt spennende på fredag når eg skal se på den og jobben Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 4.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Takker igjen. Har ikke så lyst å linke te båten siden eg bestemme meg om kjøp og eierskifte på fredag.Men skrog og overbygg skal være 100 prosent. Bare litt kosmetisk etter 3 år stilleligge Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Treskolars Svart 5.Mars.2014 Del på Facebook Svart 5.Mars.2014 Hørte om den båten i dag, det var en som hadde vært og sett på den og han hadde fått beskjed om at motoren "va gåen". Hva de mener med det vet ikke jeg, men sjekk den litt iallefall Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 8.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2014 Vært å henta firmabil eg ska bruka, og eg har alene sjekka litt rundt båten..Kansje det er stempalringene som sitter lit, vrikka på svingjulet som gikk fra fast til lit bevegelse. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.