great7 Startet 4.Mars.2014 Del på Facebook Startet 4.Mars.2014 Jeg har en Perkins 4.108 (49 hk) som mister mesteparten av oljetrykket når maskinen går på tomgang. Det har ingenting med giveren å gjøre. Jeg har sjekket trykket med eksternt manometer og dette viser at trykket er rett i underkant av 1 bar. Kan det være oljepumpen som begynner å svikte? Eller hva annet kan det være som gjør dette? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Mars.2014 Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Om motoren har over 10 000 driftstimer så kan du begynne å mistenke oljepumpen. Vanligvis skyldes lavt oljetrykk intern slitasje. Men sjekk først hvor mange timer du har på telleren. Og sjekk med instruksjonsboken om hvor lavt oljetrykk som er minimum på tomgang. Sitér dette innlegget Link to post
great7 Svart 4.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2014 Har ikke timeteller som viser hele historien til motoren (monterte nylig en selv) så jeg har rett og slett ingen anelse om hvor mye den er gått :-(. Jeg har uansett en tilsvarende motor som har gått 2000 timer liggende som jeg kan plukke deler fra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.