Jump to content

"Vårjevndøgnstreff" for båtfolk øst i Agder 22.03.


Møkkalasset

Recommended Posts

Dette er riktignok 2 dager etter vårjevndøgn, men nærmeste lørdag. Isen har gått i Tvedestrandsfjorden og muligheten for tidlig sjøsetting er kanskje allerede benyttet, hvis man i det hele tatt har hatt båten oppe i vinter. Tanken er å samle flest mulig båtfolk fra Aust Agder (+ evt. andre) til et treff på Furøya, nærmere bestemt på bryggene mellom Gjertrudsund og Harpiksodden. Furøya byr på flotte turstier, og ellers legges det til rette for bål/grilling m.m. Men hygge på brygger og i båtene er det viktigste. Været får vi ikke gjort noe med, men mange har varme i båtene så det oppfordres til gjestfrihet. Mat og drikke må medtas.
Arrangementet kunngjøres samtidig på FB og Baatplassen.no, som er Norges største båtforum. Så får vi se om vi klarer å skremme ut noen entusiaster.
Seil eller motor – her er plass til alle. Ring 93238640 hvis spørsmål. Sees vi?

Link to post
Share on other sites

Treffet vil bli i bukta markert med rød pil. (Merk luftsrekket 9 moh) Det er nå brygger på 2 sider av bukta.

bilde

 

Et par bilder fra den nyeste brygga som ble bygget på dugnad i fjor: Totalt er nybrygga nesten 70 m, så her er god plass. I bakgrunnen første byggetrinn i bukta, som stod ferdig for noen få år siden.

bilde

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Ah da forstår jeg, for begynte og lure på om jeg var så blind ifjor :)

Får nok ta en stopp der i år også, kanskje vi denne gangen legger oss furøyholmen for der så det ut til og være en liten kjekk strand til 2 barn på 3 og 5 år.

Det var liksom ikke veldig mye bading for dem på furøya ifjor.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Klart dette ikke er noe sommertreff. Men hvis været blir bra så kan det bli riktig hyggelig for det. Med bål, natursti og båtprat. Tanken var å samle "særingene" som er standhaftige nok til ville dette.

 

Utover dette så er jeg ikke bekymret for kalesjebåten. Sjøtemperaturen er såpass høy at is er utelukket. Utover dette så har jeg landstrøm på brygga og fyrer med en vifteovn under kalesja dersom det kommer noen snøfnugg. Men for all del, dette er tidlig sesongstart også for meg. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det kommer stadig flere båter på vannet og jeg har fått tilbakemelding fra mange som sikter seg inn mot å bli med. Bl.a. har Bjørn L. med sin nye White Lady varslet ankomst. :smiley:

Når det gjelder arrangementet så blir det ganske "løst og ledig". Det eneste som ligger fast er at det blir natursti, med både maritime og mer allmenne spørsmål. Vi er så heldige å ha fått noen premier fra Maritim Båtutstyr, samt fra noen flere. Veldig bra. :thumbsup:

 

For øvrig ordnes det med ved til bålplassene, så det skal være mulig å holde varmen.

Så en liten værprognose. Ser slettes ikke verst ut:

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Synd du ikke kunne komme Bjørn, men du var ikke den eneste som fikk problemer. Noen andre fikk problem med bilen.... Nå var jo ikke været det beste, så jeg hadde ikke den store forventningen til antall deltagere. I alt var det 4 båter, hvorav 3 som overnattet. Men godt å vite at Redningsselskapet følger med. De hadde snappet opp nyheten om treffet, og kom med redningsskøyta Inge Steensland for å se om vi hadde det bra. Vi fikk full omvisning om bord. Virkelig et høydepunkt. Etter omvisningen så stilte mannskapet opp på natursti, hvor sågar en av dem fikk en av de fine premiene fra Maritim. Vedlagt noen bilder som bevis på at vi som var der virkelig hygget oss.

 

Inge Steensland : 17 meter lang. Vannjet, Kun 95 cm dypgående. Byggemateriale aluminium.

 

bilde

 

Omvisning på gang:

bilde

 

bilde

 

2x V12 MAN Marine diesel . Ca 1000 hk hver:

 

bilde

 

Fruen hygger seg blant store motorer og menn i uniform. Hmmmm...

 

bilde

 

Premieutdeling etter naturstien:

bilde

 

Det ble en meget hyggelig kveld, og det klarnet også opp etter hvert.

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

Alt i alt en trivelig kveld. Sesongen er i gang på ordentlig. :yesnod:

Redigert av Møkkalasset (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...