Jump to content

Noen som har erfaring med oppskremt diesel pumpe på kad42


WGM36

Recommended Posts

Så for en tid tilbake noen eksempler på dette med 41-motorer. "Hei hvor det går, ja dette var lurt" Dette hadde en viss "smitteeffekt" , men etter en tid var det i alle fall 3 motorer med sprekker i topplokk mellom ventilseter. I snitt ca 200 timer etter modifisering.

Mulig toppen på 42-motoren er sterkere her? Tåler kanskje høyere forbrenningstrykk? Eller var det tilfeldigheter?

Redigert av I.M.S. (see edit history)
Link to post

KAD42/43 har 12-ventilstopper, mens KAD44/300 har 24-ventilstopper.

Om toppene på KAD42 er oppgradert fra 41-motoren vet kanskje noen her ?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Tror ikke det blir automatisk sprekker mellom ventilseter på 41 motorn helt uten videre med 10% oppjustering av pumpe , den tåler helt sikkert mere også bare kjøling og vedlikehold er regelmessig utført , min gamle 31 motor var justert helt opp på Dieselpumpe + turtall , gikk fint til jeg solgte den , etter 600timer.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...