WGM36 Startet 5.Mars.2014 Del på Facebook Startet 5.Mars.2014 Hei. Har tatt ut dyser og dieselpumper på to stk kad 42 og levert de til overhaling, mest for å være føre var. De har nå blitt skrudd opp ca 10%, noen som har erfaring med dette? Tenker da på hvor merkbart det er, diesel forbruk og lign.. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 (redigert) Så for en tid tilbake noen eksempler på dette med 41-motorer. "Hei hvor det går, ja dette var lurt" Dette hadde en viss "smitteeffekt" , men etter en tid var det i alle fall 3 motorer med sprekker i topplokk mellom ventilseter. I snitt ca 200 timer etter modifisering. Mulig toppen på 42-motoren er sterkere her? Tåler kanskje høyere forbrenningstrykk? Eller var det tilfeldigheter? Redigert 6.Mars.2014 av I.M.S. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Regner med at båttype og bruken av båten bestemmer mye her, Er ikke en som presser båten veldig hardt, er sjelden over 3400 omdreininger. Skal ha nye propeller og håper på et par knop ekstra i marsjhastighet. Vet ikke om 42 har sterkere topper, 10% er ikke så veldig mye heller vel?? Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Sørg for at turboer og kjølesystem også er tipp topp ellers kan det fort gå galt. Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Alt av kjølesystemer blir demontert og renset, nye turboer og krøker blir det også. Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 KAD42/43 har 12-ventilstopper, mens KAD44/300 har 24-ventilstopper. Om toppene på KAD42 er oppgradert fra 41-motoren vet kanskje noen her ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
windy26 Svart 6.Mars.2014 Del på Facebook Svart 6.Mars.2014 Tror ikke det blir automatisk sprekker mellom ventilseter på 41 motorn helt uten videre med 10% oppjustering av pumpe , den tåler helt sikkert mere også bare kjøling og vedlikehold er regelmessig utført , min gamle 31 motor var justert helt opp på Dieselpumpe + turtall , gikk fint til jeg solgte den , etter 600timer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.