Jump to content

Kjøpe smartcraft, Hva trenger jeg ?

fjaeran

Recommended Posts

En trenger DTS ledningsnett fra motoren (eller fra det de kaller VIP-Vessel Interface Panel). Og for full utnyttelse av instrumentet trenger en også GPS signal inn på sløyfen.

Siden du nevner kartplotter så har du da en nema2000 kompatibel plotter vil jeg tro. Da kan denne i de fleste? tilfeller gi posisjon ut på nettverket.

Men om kartplottere trenger en spesiell kabeladapter opp i mot DTS systemet vet jeg ikke. Om den proklamerer Mercruiser tilpasset, så har den vel en DTS kompatibel kontakt vil jeg tro?

Har du sjekket rundt å mener du har funnet de billigste?

Skal ha en slik selv for multimotor.

Hva tar de i frakt? Sammkjøp eventuelt noe å hente på i form av ekstra rabatter og frakt tro?

Jara Wynja

Fikk denne fra Livorsi

879337K51 - $469.00

FedEx economy shipping $183.45

Er vel toll og moms på det hele...

Skulle hatt en på min Mercury også.

Shetland family four, mercury 135.

Uttern C 56, mercury 50.

Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115

Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI

Ut i fra Livorsi sin nettside (som er samme som en Smartcraft brosjyre jeg har her) så må en opp på level 2 instrument for å få bensinforbruk. Og at en da må opp på 879338K51 i ditt tilfelle.

Har sendt ut en forespørsel til et Norsk firma jeg har et håp om kan matche på pris om en blir en 2-3 som vil ha instrument.

Tenkte å gi de noen dagers frist til å komme med tilbakemelding.

Jara Wynja

• 2 uker senere...

Noen ganger (egentlig hele tiden) begynner jeg å lure på om Brunswick har så avansert deleoppbygging og oversikt. At de ikke helt vet hva som passer på hva. Eller har de så god oversikt at de kan si at deler som beskrives til ikke å passe, vil passe alikevel?

Sendte forespørsel om pris på instrument 879339K51. Og nevner SPESIFIKK at det er til dobbelinstallasjon.

Fikk til svar at det var erstattet med 8M0063240 - Som en jo enkelt på nett finner ut stemmer.

Men når de da samtidig sier at de isteden anbefaler 8M0079865 kan en begynne å lure. Siden denne over alt er beskrevet som "single engine" i katalogene deres.

Så blir litt frustrert noen ganger over Brunswick.

Jara Wynja

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...