Arildo85 Startet 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 6.Mars.2014 Hei! Er det noen som har tips til hvordan å få fraktet en 23 fots rinker som står på henger i Oslo til Stavanger ? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Bare å hekte bak på bilen og kjøre. Sitér dette innlegget Link to post
O.C Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Har brukt det firmaet her til båttransport. Veldig fornøyd med dem. Send en prisforespørsel på mail: http://mittanbud.no/profil/35729/hordaland-flytteservice/ Hvis ikke er det nok rimeligst å kjøre selv. Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Okei skal høre med di, problemet er at eg verken har hengerfeste eller lov å kjøre med så stor henger .... Sitér dette innlegget Link to post
H80 Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Prøv Easybring. Det er sikkert mange med BE/CE som kjører Oslo-Stavanger uten henger i løpet av en uke. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Hvor mye veier hengeren da? Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 6.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Okei ska prøve easybring og:) vett ikkje hvor mye hengeren veier men tipper rundt 300 kg ... Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 7.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2014 Beklager, det jeg mente var: Hvor mye er aktuell tilhengervekt, altså summen av hengerens vekt og båtens vekt. Dette er helt nødvendige opplysninger for å vite hva slags bil som trengs for å trekke den. Jeg skal selv fra Oslo til Stavanger i løpet av helgen og kan dra 2100 kg henger. Jeg har også en 23 fots båt på henger og den veier ca 1800 kg til sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 8.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Åja:) båten veier 2100 kg så havner vell på rett under 2500 totalt. Men vett dere om det er mulig å få prøveskilt på en uregistrert amerikansk henger ? Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 8.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Fant et firma som kan frakte den for 3000 kr, rimelig:) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Med prøveskilt så har du ikkje lov å frakte gods, altså båten. Så det hjelper ikkje så veldig. Så er du sjøl ansvarlig for at hengeren er i forskriftsmessig stand, som bremser, lys osv... Har gjort d selv, men er egentlig ikkje lov. Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 8.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 takk for svar :) så viss eg skulle bli stoppet så kommer eg ingen vei:)? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 (redigert) Det kommer vel litt an på kunnskapsnivået til personen som stopper deg. Men om hengeren ender opp i fronten på et motgående kjøretøy, så er eg sikker på det kommer noen med kunnskaper nok og stiller spørsmål om hengeren. Men om du kontakter vegvesenet, så kan du søke om tillatelse. Men da må du ha dokumentasjon på hengeren. Redigert 8.Mars.2014 av Fjordland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 8.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Ja sant nok... Okei får vell ta en tlf å høre vertfall :) takk igjen , ble litt klokere :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Frakt for 3000kr, da hadde jeg ikke lurt no mere på det! Det er billig :-) Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 8.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Ja veldig billig , men spørs om han vil ta den med nå, trudde jo ikke d sko bli noe problemer med hengeren.... Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 8.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 (redigert) Dersom noen vil frakte den fra kløfta til Stavanger så betaler eg .... ;) skulle gjerne gjort det selv med har verken lov å kjøre med henger eller hengerfeste . Er vell bare å kjøre på natta :)? Redigert 8.Mars.2014 av Arildo85 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Ha,ha... De er i tjeneste 24/7. Hvis du sender det med stor bil så får de vel med hengeren også... Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 8.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Hehe:) ja men trur d var dårlig med plass i selve lastebilen:( Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 9.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2014 Amerikanske tilhengere er normalt 100 tommer brede, altså 2540mm som ikke er noe problem å frakte på et lasteplan eller en tilhenger. Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 9.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2014 Ok takk, satser på det løser seg då. Takknemlig for alle svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.