Jump to content

Frakt av 23 fots som står på henger i Oslo til Stavanger ?

Arildo85

Recommended Posts

Beklager, det jeg mente var: Hvor mye er aktuell tilhengervekt, altså summen av hengerens vekt og båtens vekt. Dette er helt nødvendige opplysninger for å vite hva slags bil som trengs for å trekke den. Jeg skal selv fra Oslo til Stavanger i løpet av helgen og kan dra 2100 kg henger. Jeg har også en 23 fots båt på henger og den veier ca 1800 kg til sammen.

Med prøveskilt så har du ikkje lov å frakte gods, altså båten. Så det hjelper ikkje så veldig. Så er du sjøl ansvarlig for at hengeren er i forskriftsmessig stand, som bremser, lys osv...

Har gjort d selv, men er egentlig ikkje lov.

Det kommer vel litt an på kunnskapsnivået til personen som stopper deg.

Men om hengeren ender opp i fronten på et motgående kjøretøy, så er eg sikker på det kommer noen med kunnskaper nok og stiller spørsmål om hengeren.

Men om du kontakter vegvesenet, så kan du søke om tillatelse. Men da må du ha dokumentasjon på hengeren.

Edited by Fjordland (see edit history)

Dersom noen vil frakte den fra kløfta til Stavanger så betaler eg .... ;) skulle gjerne gjort det selv med har verken lov å kjøre med henger eller hengerfeste . Er vell bare å kjøre på natta :)?

Edited by Arildo85 (see edit history)