Jump to content

Noen som har sw versjon 1.6 til Raymarine AIS650?

VirtualMe

Recommended Posts

Folks,

Har litt trøbbel med min nyinstallerte AIS650. Ser ut som den bare sender ut MMSI nummer, ikke noe mer. Har googlet litt på problemet, samt forsøkt å kontakte support hos Raymarine (venter på svar). I mellomtiden hadde det vært greit å forsøkt nedgradering fra gjeldende 1.7 versjon av programvaren til 1.6. Problemet er bare at denne ikke er tilgjengelig fra Raymarine sine nettsider. Noen som tilfeldigvis sitter på denne, eller en link til den?

Takker!!

Hadde den før, men tok ikke vare på den da jeg oppgraderte til v1.7

Har du prøvd å dytte inn et kort med v1.7 på nytt.

Det autoinstalleres hver gang enheten startes med brikke med sw oppdatering på og overskriver gammel sw.

Kom problemene etter at du oppgraderte til v1.7?

Hvis ja, så hadde jeg lastet ned sw på nytt til et annet kort og prøvd på ny.

Mvh. SAP

Den er levert med 1.7. Har forsøkt "re-imaging" med nedlastet versjon av 1.7. Ingen forskjell… Når jeg setter inn kort med 1.7, blinker den grønne led'en veldig fort noen sekunder, for så lyse konstant. Ut fra hva jeg har lest betyr dette at den laster inn programvaren.

Tanken var å nedgrader til 1.6, teste, så oppgradere til 1.7. Problemet mitt er tydelig vis kjent på ver 1.6, men skal være løst i 1.7, men her er det noe "muffins"..

Har du prøvd å legge inn dataene med pro ais på nytt også?

Hvis ingenting funker, ville jeg mistenkt selve ais'en og få byttet den.

Jeg har ett problem med min som har hat uavhengig av sw. Det er at silent mode bare funker i 20 sek til 1 minutt før den går tilbake til vanlig modus. Styrer fra plotter (c125).

Spurte på raymarine tech forumet og etter at alle rutineråd var fulgt fikk jeg beskjed om at den måtte sendes inn for å få ny "personlighet". Mao en firmwareoppgradering som ikke kan gjøres av bruker. Har ikke fått somlet meg til det ennå.

Mvh. SAP