Luka68 Startet 9.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 9.Mars.2014 Tenkte jeg skulle sette inn en ny lader i båten, og tenkte jeg skulle bruke en 24 volts lader, da hele båten er bygd for det.Jeg har tre batteri banker, det vi si 6 batterier.Start batteriene er på 125 Amp x 2Vedlikehold batteriene er på 225 Amp x 4Så da er spørsmålet. En skillediode som består av minst 3 utganger må jeg ha. Hvor får jeg en slik billig, noen erfaringer der.?Så har jeg tittet litt i kveld på ny lader, men ønsker en lader som lader minst eller mer en 30 Amp i 24 Volt.De jeg har kikket litt på, lader jo bare med Max 10 Amp.Så klart en får jo ladere som lader mer, men så dyre da.Så spørsmålet mitt er: Hvor kraftig lader burde jeg kjøpe, og hvor får jeg den til en fornuftig pris. ? Ønsker en som ikke har så mye viftestøy.På horhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2014 10% av batterikapasitet har eg hørt er anbefalt. Så 30A er godt tenkt. Det dukker av og til opp brukte ladere. Skillediode har eg ikkje greie på, men eg veit Becher selger masse snacks for å holde kontroll på lading. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.