Hansa666 Startet 10.Mars.2014 Del på Facebook Startet 10.Mars.2014 (redigert) Hei! I båten har jeg en lensepumpe fra Johnson med en " water wich" varenr. 1-800-645-4783, som har 2 vann sensorer, og en Float Switch med varenr. 34-1900B-12V Float switchen var ikke helt god, så den byttet jeg ut, og da starter problemene.. Kappet de 3 ledningene fra den gamle og koblet på den nye. Fargene stemte overens, men det fungerer ikke.. Slik er det koblet: 1. Vippebryter ved styreposisjon kan starte pumpen. Inn her går det rød/brun kabel på ene siden, grå / svart på den andre. Måler kun 12V når jeg slår på bryteren mellom brun/svart, ingenting når ikke bryteren er på. Det er også en alarm her, dvs en alarm og lys skal gi signal når pumpen starter av seg selv. 2. Den kabelen som kommer ned til kjølen finner jeg ikke 12V på. Måler 12V når vippebryteren oppe slås på, ellers måler jeg kun 4,7V 3. På bruksanvisningene til, flottør og vann sensoren, står det at de skal være koblet til 12V. Men jeg forstår ikke helt hvordan dette er tenkt da jeg ikke finner 12V.. Tok et batteri, koblet en plussledning rett inn på plusskontakten pumpen var koblet til, og da virket flottøren ( float switch), alarmen ulte på styreposisjonen. Fikk ikke «water wich» til å fungere, selv om denne skal reagere på vann etter 6 sekunder. Flottøren er koblet mellom pumpen som den skal, samme er «water wich», har ikke rotet med noe annet her.. Finner heller ikke en sikring som er røket. Noen som har et forslag til hvordan dette skal virke, eller tips på hvordan jeg kan feil søke? Redigert 10.Mars.2014 av Hansa666 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.