Philonica III Startet 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2014 Hei Kjenner du til noen havner med ledige plasser i Hortens området (Scand Atlantic ca. 4m)? Ikke Holmestrand!-for der holder di på etter min mening og prise seg ut av markedet. Reidar Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Her er de fleste, Åsgårdstrand hadde ledige i fjor. http://www.hortenhavn.no/smabathavner/oversikt-over-smabathavner-i-horten-kommune/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Olepo Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Ser du har fått en fin oversikt over havner i Hortensdistriktet. Det hadde vært interessant hvis det etterhvert kom opp noen priseksempler også. Jeg har selv båten i Holmestrand Småbåthavn. Jeg trodde i utgangspunktet ikke leien her var så ille, men det hadde vært greit å sammenliknet litt priser. Etter en del havneutbygginger i distriktet er nok ikke etterspørselen den samme som for 3-4 år siden, noe som forhåpentligvis gir økt konkurranse og hyggeligere priser på sikt. Jeg har nylig mottatt giro for min plass i Holmestrand. Jeg betaler nå kr 4.235,- for en 3,5m sesongplass, (måles C-C). I tillegg er det obligatorisk med medlemskap enten i Holmestrand Småbåtforening eller Holmestrand Seilforening, dette koster kr 350,- pr år. Innskudd er på kr 12.000,- for 3,5m plass. Det har vært utført en omfattende oppgradering av havna og hele bryggeanlegget er skiftet ut. Dette blir første sesong hvor det meste skal være på plass . Sitér dette innlegget Link to post
jøran123 Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Synes prisen i Holmestrand er ok. Vanskelig å få noe billigere i Oslofjorden, vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 (redigert) Ser du har fått en fin oversikt over havner i Hortensdistriktet. Det hadde vært interessant hvis det etterhvert kom opp noen priseksempler også. Jeg har selv båten i Holmestrand Småbåthavn. Jeg trodde i utgangspunktet ikke leien her var så ille, men det hadde vært greit å sammenliknet litt priser. Etter en del havneutbygginger i distriktet er nok ikke etterspørselen den samme som for 3-4 år siden, noe som forhåpentligvis gir økt konkurranse og hyggeligere priser på sikt. Jeg har nylig mottatt giro for min plass i Holmestrand. Jeg betaler nå kr 4.235,- for en 3,5m sesongplass, (måles C-C). I tillegg er det obligatorisk med medlemskap enten i Holmestrand Småbåtforening eller Holmestrand Seilforening, dette koster kr 350,- pr år. Innskudd er på kr 12.000,- for 3,5m plass. Det har vært utført en omfattende oppgradering av havna og hele bryggeanlegget er skiftet ut. Dette blir første sesong hvor det meste skal være på plass . Stemmer det, det er ikke så galt i Holmestrand. Men, vi som har hatt båt der en stund merker det. For to år siden økte leia med 60%, men da fikk vi en flott havn og alle var sikkert fornøyd med det. Men, fakturaen i år var 17.5% høyere en i fjor uten noe varsel, dvs. nesten 80% økning på 2år. Slå den du-- Og hvem tror du må betale ny/ rep av bølgebryteren som ble ødelagt i stormen sist høst dersom ikke HK vedkjenner seg ansvaret? Du vet vel at den bryteren som ligger der i dag stort sett ikke vil hjelpe dersom noe bølger ønsker og innta havna. Jeg ville ikke ligge ytterst i havna uten en skikkelig bølgebryter og den er sannsynligvis ikke på plass for utpå høsten iflg. uttalelser på medlemsmøtet sist fredag. Redigert 10.Mars.2014 av Philonica 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Helt enig i at det er stygge tall du viser til her Philonica 2. Jeg har hatt fast plass i Holmestrand siden 2011, etter ett år med korttidsleie. Jeg oppgraderte fra 3m til 3,5m i fjor, og pga utgiftene i den forbindelse merket la jeg nok ikke merke til den generelle prisøkningen. Jeg har fått opplyst at prisene i år skulle økes med 10% pga ekstraordinære kostnader etter stormen. (Det måtte opparbeides nye vinterplasser med bobleanlegg/ispropeller til båtene som måtte flyttes fra de ødelagte bryggene). Det blir spennende å se hva som skjer med bølgebryteren og kostnader i forbindelse med utskifting. Min plass ligger ganske langt inne på pir 32 ved Hakan, og denne er heldigvis noe skjermet bak moloen. Siden jeg bor i Holmestrand er det veldig praktisk med plass her, så jeg håper uansett de er fornuftige nok til å ikke prise seg helt ut av markedet. Men nå er vi langt OT, denne tråden skulle jo ikke handle om havna i Holmestrand. Beklager ... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Bare litt ot til, øker de prisen pga bølgebryteren selger jeg båten. Da gidder jeg ikke mere Sitér dette innlegget Link to post
Philonica III Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 (redigert) Olepo sier: Jeg har fått opplyst at prisene i år skulle økes med 10% pga ekstraordinære kostnader etter stormen. (Det måtte opparbeides nye vinterplasser med bobleanlegg/ispropeller til båtene som måtte flyttes fra de ødelagte bryggene). Stemmer det, er 10 %. Men har du helårsplass øker det med 14.84%. Vær og oppmeksom på at det er varslet økning i vinteropplagsplassene på land..(ble informert om dette på årsmøtet i båtforeningen) Redigert 10.Mars.2014 av Philonica 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.