Jump to content

Båtplasser i Horten`s området?

Philonica III

Recommended Posts

Hei

Kjenner du til noen havner med ledige plasser i Hortens området (Scand Atlantic ca. 4m)? Ikke Holmestrand!-for der holder di på etter min mening og prise seg ut av markedet.

Reidar

Ser du har fått en fin oversikt over havner i Hortensdistriktet. Det hadde vært interessant hvis det etterhvert kom opp noen priseksempler også.

Jeg har selv båten i Holmestrand Småbåthavn. Jeg trodde i utgangspunktet ikke leien her var så ille, men det hadde vært greit å sammenliknet litt priser.

Etter en del havneutbygginger i distriktet er nok ikke etterspørselen den samme som for 3-4 år siden, noe som forhåpentligvis gir økt konkurranse og hyggeligere priser på sikt.

Jeg har nylig mottatt giro for min plass i Holmestrand. Jeg betaler nå kr 4.235,- for en 3,5m sesongplass, (måles C-C). I tillegg er det obligatorisk med medlemskap enten i Holmestrand Småbåtforening eller Holmestrand Seilforening, dette koster kr 350,- pr år.

Innskudd er på kr 12.000,- for 3,5m plass.

Det har vært utført en omfattende oppgradering av havna og hele bryggeanlegget er skiftet ut. Dette blir første sesong hvor det meste skal være på plass :smiley:.

Ser du har fått en fin oversikt over havner i Hortensdistriktet. Det hadde vært interessant hvis det etterhvert kom opp noen priseksempler også.

Jeg har selv båten i Holmestrand Småbåthavn. Jeg trodde i utgangspunktet ikke leien her var så ille, men det hadde vært greit å sammenliknet litt priser.

Etter en del havneutbygginger i distriktet er nok ikke etterspørselen den samme som for 3-4 år siden, noe som forhåpentligvis gir økt konkurranse og hyggeligere priser på sikt.

Jeg har nylig mottatt giro for min plass i Holmestrand. Jeg betaler nå kr 4.235,- for en 3,5m sesongplass, (måles C-C). I tillegg er det obligatorisk med medlemskap enten i Holmestrand Småbåtforening eller Holmestrand Seilforening, dette koster kr 350,- pr år.

Innskudd er på kr 12.000,- for 3,5m plass.

Det har vært utført en omfattende oppgradering av havna og hele bryggeanlegget er skiftet ut. Dette blir første sesong hvor det meste skal være på plass :smiley:.

Stemmer det, det er ikke så galt i Holmestrand. Men, vi som har hatt båt der en stund merker det. For to år siden økte leia med 60%, men da fikk vi en flott havn og alle var sikkert fornøyd med det. Men, fakturaen i år var 17.5% høyere en i fjor uten noe varsel, dvs. nesten 80% økning på 2år. Slå den du-- Og hvem tror du må betale ny/ rep av bølgebryteren som ble ødelagt i stormen sist høst dersom ikke HK vedkjenner seg ansvaret? Du vet vel at den bryteren som ligger der i dag stort sett ikke vil hjelpe dersom noe bølger ønsker og innta havna. Jeg ville ikke ligge ytterst i havna uten en skikkelig bølgebryter og den er sannsynligvis ikke på plass for utpå høsten iflg. uttalelser på medlemsmøtet sist fredag.

Edited by Philonica 2 (see edit history)

Helt enig i at det er stygge tall du viser til her Philonica 2.

Jeg har hatt fast plass i Holmestrand siden 2011, etter ett år med korttidsleie. Jeg oppgraderte fra 3m til 3,5m i fjor, og pga utgiftene i den forbindelse merket la jeg nok ikke merke til den generelle prisøkningen.

Jeg har fått opplyst at prisene i år skulle økes med 10% pga ekstraordinære kostnader etter stormen. (Det måtte opparbeides nye vinterplasser med bobleanlegg/ispropeller til båtene som måtte flyttes fra de ødelagte bryggene).

Det blir spennende å se hva som skjer med bølgebryteren og kostnader i forbindelse med utskifting. Min plass ligger ganske langt inne på pir 32 ved Hakan, og denne er heldigvis noe skjermet bak moloen.

Siden jeg bor i Holmestrand er det veldig praktisk med plass her, så jeg håper uansett de er fornuftige nok til å ikke prise seg helt ut av markedet.

Men nå er vi langt OT, denne tråden skulle jo ikke handle om havna i Holmestrand. Beklager :rolleyes:...

Olepo sier: Jeg har fått opplyst at prisene i år skulle økes med 10% pga ekstraordinære kostnader etter stormen. (Det måtte opparbeides nye vinterplasser med bobleanlegg/ispropeller til båtene som måtte flyttes fra de ødelagte bryggene). Stemmer det, er 10 %. Men har du helårsplass øker det med 14.84%. Vær og oppmeksom på at det er varslet økning i vinteropplagsplassene på land..(ble informert om dette på årsmøtet i båtforeningen)

Edited by Philonica 2 (see edit history)