Jump to content

Var det noen som sa avgiftsfri diesel???


Fru Charente

Recommended Posts

Den har aldri vært avgifts fri heller. Masse miljø avgifter og greier er klaska på. Nå ser jeg i avisa at vi må forurense mere også ellers blir det Sahara tilstander,muligens ihvertfall,så langt nord som England.

Så nå forsvinner nok kravene om partikkel filter og miljø avgifta blir skrinlagt.

 

:rolleyes::rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Så nå forsvinner nok kravene om partikkel filter og miljø avgifta blir skrinlagt.

 

:rolleyes:  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

"Keep on dreaming" er det noe som heter på nynorsk, det er nok dekkende her :lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Aviftsfri diesel ble vel mere eler mindre "borte" når staten plutselig økte avgiftene så mye. Husker vi økte besin prisen fra 6,99 til 9,00 på 2 år... før da kostet jo avgiftsfritt ca 4,5kr literen...

 

Oljprisen er jo alltid årsaken når prisene går opp, MEN hva med når oljeprisen går ned da? Blir det billigere da? kanskje noen øre men... og jammen må man vente på at det skal skje...

 

Synes staten burde pushe på med og få fornyet bilparken jeg, da hadde man gjort en effekt for miljøet. Med min økonomi så har jeg ikke råd til og bytte bil bare for og redusere forbruket litt. Og jeg kjører nok heller ikke mindre hellr. Så det blir som staten vil BARE EN MÅTE OG DRA INN AVGIFTER PÅ og ikke miljøpositivt....

 

Og Avgiftsfritt til båt blir vel borte det også... kjenner man staten rett så blir det vel slutt snart tenker jeg;o(

Link to post
Share on other sites

Takke meg til seilbåt, og liten innebords dieselmotor!! 3 ukers ferie langs svenskekysten, flere helgeturer og noen ettermiddager = 400,- i diesel = ett spann med Owatrol. Den er DYR den! :rolleyes:

 

Men, men skal vel ikke klage blir mere penger til :drink: av sånne driftskostnader !

Link to post
Share on other sites

Snakket med han jeg fyller diesel av i dag. Han kunne fortelle at økningen skyldes veldig høy oljepris for tiden. Der jeg fyller (Flekkerøy, Kr.sand) er likevel ikke prisøkningen mer en 60 øre siden i høst (4,99 i beg. av okt. og 5,60 nå). Men jeg tror nok at en del Marinaer som ligger "lagelig" til har funnet ut at de kan legge på litt ekstra.

 

Ellers deler jeg nok bekymringen over at båtdieselen vil bli politikernes nye "avgiftsmelkeku". Særlig om vi nå får regjeringsskifte til høsten er jeg redd for neste års dieselpris.

Link to post
Share on other sites

Uansett er denne diskusjonen snart i ferd med å bli uaktuell.

Fra 1. Juli blir det slutt på avgiftsfri Diesel til båt for å bringe avgiftsystemet i samsvar med avgiftene på bensin.

Det blir kun skip i utenriksfart som får bunkre avgiftsfritt.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Uansett er denne diskusjonen snart i ferd med å bli uaktuell.

Fra 1. Juli blir det slutt på avgiftsfri Diesel til båt for å bringe avgiftsystemet i samsvar med avgiftene på bensin.

Det blir kun skip i utenriksfart som får bunkre avgiftsfritt.

<{POST_SNAPBACK}>

Og jeg som trodde dette skulle gjelde fra idag som er 1. April!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Er det noen som har noe erfaring med biodiesel som erstatning ?

 

Jeg kom tilfeldigvis over en artikkel i Webasto sammenheng, der det ble nevnt at denne brant en del varmere og følgelig burde kjøres med en 50% diesel/biodiesel blanding. Vil det påvirke diesel motoren nevneverdig om man i tilfelle kjører 100% biodiesel ?

 

En annen ting er jo om man får tak i det på en fornuftig måte. Jeg har forøvrig en diesel motor i garasjen som jeg har planer om å prøvekjøre med biodiesel om jeg får tak i det.

 

/Are

Link to post
Share on other sites

Har sett vanlig diesel til 8,89 her i Ålesund og avgiftsfri ligger vel på under 5,- Tror Øslendingene er litt GRISKE i forhold til forhandlerene her vest. Det ingen grunn til at det skal være dyrere sydpå :nono: avgiftsfri diesel er fri for veiavgift. Tror ikke at det vil forandre seg med det første. Må

bli en sjøavgift det da :lol::lol::cryin:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Enkelte er oversubsidiert her i landet og det vil vel fortsette uansett hvem som styrer. Selv syntes jeg det er litt surt å ha investert i miljøvennlig motor uten å få utnyttet den. Ikke det at jeg vil ha billig drivstoff-jeg vil bare utnytte mulighetene som er bygget inn i klumpen under dekk men det drivstoffet finnes ikke i mitt fartsområde meg bekjent.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...