HenrikWith Startet 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2014 Hei. Jeg lurer på om det er 'trygt' og kjøre med en 10 fots With dromedille fra Halden til hvaler. Hvis værforholdene er fine da:) Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Ikke noe problem det . Pass på å ha med nok bensin hihi.... Sitér dette innlegget Link to post
HenrikWith Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Takk for svar! :) haha ja skal huske på nok bensin.. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 En 10 fot with dromedille har da aldri vært trygg :) Dette var min første båt med 9,9 hk og hoppet som bare det avgårde :) Men spøk til side, så lenge været er bra, vesten er på og det er nok drivstoff tilgjengelig så skulle det ille være noen problem:) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
HenrikWith Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Hehe .. Den kan hoppe litt ja ;) Da blir det nok en tur til hvaler i sommer :) Sitér dette innlegget Link to post
Pksp Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Bør vel ikke være noe problem. Jeg selv kjørte fra visterflo til hvaler med GH 10 og 15hk da jeg var yngre :) Som de sier, bare været er bra, vesten er på og du har nok drivstoff. Og husk og fortell folk hvor du skal! Sitér dette innlegget Link to post
HenrikWith Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Ja, skal huske og sjekke værmeldingen godt :) Sitér dette innlegget Link to post
JørgenL Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Larvik > Strømstad > Larvik gikk fint med Cyber 370 for en del år siden :-) ble litt våt, men artig. God tur!;) ta med en håndholdt VHF :-) Sitér dette innlegget Link to post
HenrikWith Svart 10.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Takk for tipset :) Sitér dette innlegget Link to post
RuneL_ Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Og i godvær på sommeren kryr det jo av andre båter i dette området, så du blir nok ikke aleine Sitér dette innlegget Link to post
Brumm Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 (redigert) Underveis til Hvaler må du gå over den forholdsvis åpne Singlefjorden. På sommeren blåser det ofte fra sør sørvest der, og da kan det være ganske krapp sjø. Spesielt litt ut på dagen på solgangsbris. Da er det ikke forhold for en flatbunnet 10 foter med lav reling! Jeg har god erfaring med en GH 11 i dette farvannet, og har måttet snu flere ganger rett utenfor Skansen fyr (ved Sponvika) fordi forholdene var for risikable for en så liten båt. Dette gjaldt spesielt hvis båten var tungt lastet med f eks 3 personer. Skal du ta den reisen må det ikke være solgangsbris i sikte! De idelle forholdene for små båter er når det blåser fra øst. Da går du i le for Sverige nedover, og sjøen er rolig. Sats på en sånn dag og du får sikkert en fin tur! Redigert 10.Mars.2014 av Brumm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HenrikWith Svart 11.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Det skal jeg prøve på! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.