Erica100 Startet 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2014 Nå må det vel snart nærme seg årets første overnatting i Bergen sentrum og pils på zachen, andre som kjenner suget? Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Ja, suget har jeg følt på helt siden i høst, riktignok bor jeg i arendal..men prinsippet er det samme her som i bergen når det gjelder båttur og pils på brygga;) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 Det går bare en vei nå Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 10.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2014 (redigert) Kom hjem til Norge lørdag natt, søndag morgen var burkaen av båten. Vasket en del i dag, så er det å polere skroget, bunnstoff, og polere propeller. Satser på å være på sjøen Torsdag eller Fredag... Så en tur innom Zakken er ikke utenkelig i helgen...bare håpe helge været blir som det var i dag... Redigert 10.Mars.2014 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Kjenner på suget jeg og,men det må jeg bare lære meg og leve med..båten er jo solgt.men har jo lettbåten fortsatt,en 8 fots gummibåt.kan jeg ligge meg longside på zachen inntil deg Erica? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Erica100 Svart 11.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 hehehe, det går fint : Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Første natt i båt er planlagt lørdag f.k. i forbindelse med fiskefestival på Gjeving/Lyngør. Tar vel med et ekstra pledd, for vi sover av prinsipp ikke med varmeren på. Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 11.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 fordi? Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 fordi? Fordi det er en dieselbrenner. Uten at faren er overhengende, så er det jo en mulighet for eksoslekkasje mellom brenner og utløpet. Så bedre "safe than sorry" . Dessuten er ikke kabinen større enn at jeg og fruen holder varmen - i hvert fall med et ekstra pledd på lur. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Jeg har flyttet knappen for varmeren inn til senga (etter tips fra en her på BP, Haraune ). Funker gull. Bare å strekke ut hånda fra under dyna om morgenen og sette på, og 15-20 minutter etterpå er det varmt i hele skuta og på badet spesielt. Deilig å stå opp og kunne tusle rundt i underbuksa Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
LykkelitenIV Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Helt klar for å åpne båtsesongen nå Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Tallisman Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Starte båtsesongen nå med kalesjebåt og ned mot 0 grader om natta. Ha Ha. Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Starte båtsesongen nå med kalesjebåt og ned mot 0 grader om natta. Ha Ha. ???? Bare kos det! Godt argument for litt ekstra sengekos for å holde varmen også ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 (redigert) Det virker noen ganger som om noen tror at kalesjebåter ikke også har kabin. Selv under kalesja så er det med en god dieselvarmer ingen problemer å holde 20 grader med utetemperatur rundt null. Enda mindre problem i kabinen. Når kabinen er varm når man legger seg er det ingen problem å holde varmen. Redigert 11.Mars.2014 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Har båten ute hele året her i Oslo. Er riktignok hardtop, så det er ikke noe problem med kulde. Her et bilde fra ikveld der jeg går inn mot Oslo. Radar/kartplotter i nattmodus og autopiloten på. Eberspracheren varmet lune 22 grader i kabinene. Ikke mange båter ute vinterstid, men det gjør jo ingenting. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Har samme løsning som Erik, dieselvarmer startknapp ved køyen, helt kanon.. bare å slumre litt til så er det snart varmt der oppe... Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 12.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Har vært ute flere ganger i år, og ender alltid opp med å sitte i t-skjorte etter kort tid...ser ikke problemet bare man har tilgang på varme ;) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 I Bergen får en jo en 16 amp kurs om bord alene, så der er det bare bruke el.varme på om natten... Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 12.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Jepp :) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 31.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Med student i byen var helgen avsatt til et besøk i Bergen. Været var strålende, og det var tydelig at båtfolket hadde våknet. Vi overnattet på Clarion Havnekontoret, som har eget tårn med utsikt. Flott overblikk over gjestehavna/Vågen. Kanskje et og annet BP-medlem på bildene? P.S. Fantastisk helg i Bergen. Rene sydenstemningen. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 31.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Nydelig :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.