Jump to content

Snart på årets første overnatting i båt I Bergen

Erica100

Recommended Posts

Kom hjem til Norge lørdag natt, søndag morgen var burkaen av båten.

Vasket en del i dag, så er det å polere skroget, bunnstoff, og polere propeller. Satser på å være på sjøen Torsdag eller Fredag...

Så en tur innom Zakken er ikke utenkelig i helgen...bare håpe helge været blir som det var i dag...

Edited by Ida Marie III (see edit history)

Kjenner på suget jeg og,men det må jeg bare lære meg og leve med..båten er jo solgt.men har jo lettbåten fortsatt,en 8 fots gummibåt.kan jeg ligge meg longside på zachen inntil deg Erica?

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Første natt i båt er planlagt lørdag f.k. i forbindelse med fiskefestival på Gjeving/Lyngør. Tar vel med et ekstra pledd, for vi sover av prinsipp ikke med varmeren på.

fordi?

Fordi det er en dieselbrenner. Uten at faren er overhengende, så er det jo en mulighet for eksoslekkasje mellom brenner og utløpet. Så bedre "safe than sorry" . Dessuten er ikke kabinen større enn at jeg og fruen holder varmen - i hvert fall med et ekstra pledd på lur.

Det virker noen ganger som om noen tror at kalesjebåter ikke også har kabin. :rolleyes: Selv under kalesja så er det med en god dieselvarmer ingen problemer å holde 20 grader med utetemperatur rundt null. Enda mindre problem i kabinen. Når kabinen er varm når man legger seg er det ingen problem å holde varmen.

Edited by Møkkalasset (see edit history)

Har båten ute hele året her i Oslo. Er riktignok hardtop, så det er ikke noe problem med kulde. Her et bilde fra ikveld der jeg går inn mot Oslo. Radar/kartplotter i nattmodus og autopiloten på. Eberspracheren varmet lune 22 grader i kabinene. Ikke mange båter ute vinterstid, men det gjør jo ingenting.

bilde

• 3 weeks later...

Med student i byen var helgen avsatt til et besøk i Bergen. Været var strålende, og det var tydelig at båtfolket hadde våknet. Vi overnattet på Clarion Havnekontoret, som har eget tårn med utsikt. Flott overblikk over gjestehavna/Vågen. Kanskje et og annet BP-medlem på bildene? P.S. Fantastisk helg i Bergen. Rene sydenstemningen. :smiley:

bilde

bilde

bilde