Gew77 Startet 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 11.Mars.2014 Hei, Min sønn på 15 ønsker å ha arbeidsuken sin på båt - eller ihvertfall maritimt:) Er det noen som har noen tips - eller enda bedre; har noe å tilby:) Vi bor ved Oslofjorden, men han har ikke noe imot å måtte reise! mvh Geir Emil Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Folk I Båt Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Vet ikke hvordan det er nå mht. krav om kursing, men da jeg jobba på hurtigrutene til salige TFDS hadde vi ofte ungdom ombord på arbeidsuke. Danskebåten eller Kielferga blir vel mer aktuelt sånn geografisk i ditt tilfelle? Men man skal jo aldri se bort i fra at de har klart å gjøre noen grep mht. regelverk og kurskrav som gjør at ungdom er utestengt også her? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Rs har jo og tatt i mot ungdom på utplassering. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Erik Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Jeg var på Skudesnesferja i min arbeidsuke. Men det er over 30 år siden. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Trophy Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Rs har jo og tatt i mot ungdom på utplassering. Bitteliten kan vel bidra her Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Zenit Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Kanskje ikke det mest spennende http://www.fjord1.no/om-fjord1/jobb-i-fjord1/ungdoms-skuleelev Norled har vel endel samband i nærheten av Oslo, kanskje de har en tilsvarende ordning? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Leste akkurat i RS magasinet om 2 elever fra Trondheim som hadde arbeidsuke ombord i RS <<Sundt Flyer>> på Hitra i Januar. Da burde det være en mulighet i Oslofjorden vil eg tru Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Arnie Svart 11.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2014 Jeg hadde arbeidsuke på RS Bergen Kreds i 2003. Den uka glemmer jeg aldri :) Sitér dette innlegget It's nice to be important, but it's more important to be nice. Link to post
Zenit Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Har og vært med med på å hatt ungdomskoleelev med på utplassering på en supplybåt jeg var på. Dette var tilbake til 2006. Bakdelen med supply og andre havgående fartøy er risikoen for å bli sjøsjuk og dermed ta litt skrekken da en i løpet av en kort utplassering periode kanskje ikke rekker å overvinne sjøsjuken. Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 12.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Takker for tips! Har sendt henvendelse til Fjord 1 - vi har slekt i Molde så det kunne vært en mulighet. Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Gew77 Svart 17.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2014 Takker for alle innspill her! Fikk beskjed fra RS om at han får være med RS152 Bergesen DY i arbeidsuka Det var en overlykkelig gutt som fikk beskjeden - i tillegg får han en uke med Svanen i RS regi til sommeren i konfirmasjonsgave, så han får prøvd sin maritime interesse i år:) Ikke fritt for at far er litt misunnelig heller;) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Honduras Svart 17.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2014 Guttungen her var på RS på Skjærhalden i sin arbeidsuke for 3-4 år siden (Sundt Flyer?). Hadde det helt topp. Var en av gutta der som var ganske ung, så han og guttungen trente MOB med vannscooter osv. Ikke bare assistanse og tauing. De fant på en del artig. Hadde 1,5t på buss hver vei morgen og kveld, men var bare blid og fornøyd. Som andre skriver, han glemmer nok ikke den uka med det første... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
finnarne Svart 17.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2014 Har sansen for arbeidsuker utenom det vanlige. Eldstemann hadde arbeidsuke hos seilmaker. Til høsten skal han bo i båt når han studerer i Trondheim (forhåpentligvis marin, alternativt kybernetikk). Nå er han på KV Nordkapp. Han er kanskje litt i overkant interessert i båt... Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Zitt Svart 17.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2014 Gratulerer til guttungen, Gew77! Det var gode nyheter. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 17.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2014 Takk takk, Wiking:) Det blir veldig bra:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.