Jump to content

Min sønn skal ha arbeidsuke snart - vil på båt!

Gew77

Recommended Posts

Vet ikke hvordan det er nå mht. krav om kursing, men da jeg jobba på hurtigrutene til salige TFDS hadde vi ofte ungdom ombord på arbeidsuke.

Danskebåten eller Kielferga blir vel mer aktuelt sånn geografisk i ditt tilfelle?

Men man skal jo aldri se bort i fra at de har klart å gjøre noen grep mht. regelverk og kurskrav som gjør at ungdom er utestengt også her?

Takker for alle innspill her! Fikk beskjed fra RS om at han får være med RS152 Bergesen DY i arbeidsuka :thumbsup:

Det var en overlykkelig gutt som fikk beskjeden - i tillegg får han en uke med Svanen i RS regi til sommeren i konfirmasjonsgave, så han får prøvd sin maritime interesse i år:)

Ikke fritt for at far er litt misunnelig heller;)

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Guttungen her var på RS på Skjærhalden i sin arbeidsuke for 3-4 år siden (Sundt Flyer?). Hadde det helt topp. Var en av gutta der som var ganske ung, så han og guttungen trente MOB med vannscooter osv. Ikke bare assistanse og tauing. De fant på en del artig.

Hadde 1,5t på buss hver vei morgen og kveld, men var bare blid og fornøyd. Som andre skriver, han glemmer nok ikke den uka med det første... :cool:

Har sansen for arbeidsuker utenom det vanlige. Eldstemann hadde arbeidsuke hos seilmaker. Til høsten skal han bo i båt når han studerer i Trondheim (forhåpentligvis marin, alternativt kybernetikk). Nå er han på KV Nordkapp. Han er kanskje litt i overkant interessert i båt...

Vifa - Bruce Roberts 35

Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...