Jump to content

Hvilke hekkaggregat er dette? Og pris på propell

Tobias SNO

Recommended Posts

AQ200 / 250 / 270 / 275, de er stort sett ganske like å se på, men det er altså en av modellene før 280.

Volvo leverer fortsatt originalpropeller så vidt jeg vet, men jeg klarer ikke helt finne de i systemet, men det er ikke så mange år siden jeg så de propellene i en katalog fra VP. Det er mulig Winrace i Arendal har noe på lur også.

Hei. Har søkt litt rundt i ett hav av propeller og funnet ut at 854978 og 854993 burde passe. Og ser da at prisen på disse ligger på ca 4500 for begge ink mva. Men må propellen av og aksling måles for å se om det er long hub eller short hub? Tok ett bilde i dag jeg ligger ved. Da ser dere koffor eg trenger ny propell. Og hva er den "finnen" som går ned foran propellen? Er det der eksos kommer ut? Ser og at det er 2 forskjellige finner nederst på agregatene. Eller kan det være skadet? Kjentes egentlig normalt ut og ikke knekt. bilde

Kjenner igjen desse :) AQ 250 short hub mener jeg hadde den lange varianten på min tidligere båt. om du ikke har bråhast så finner du billige propeller på Iboats.com. mellom 600- 1000 pr stk, men først må du finne ut rotasjonsretningen på drevene. Aq 250/270/290 kan du skifte rotasjons retning på.Det ser ut som du har en som går med klokka og en mot klokka....

Redigert av freelander2002 (see edit history)

Polar 17 Bowrider Prototype

Skibsplast 660 TDI 2.8

Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes

Då fikk jeg priser på propeller. 1678.- per stykk. gir båten en kjangs, så gikk til innkjøp av denne: bilde

1976 mod Fjord 21DC Med 2x volvo penta AQ130 og 2X AQ250

Motorene er byttet i 1995 og overhalt i fjor av tidligere eier.

Får båten forhåpentligvis på plass utenfor i morgen :)

Blir nok en laaang liste med ting jeg skal gjøre, men det får komme i ny tråd.

Redigert av Tobias SNO (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...