rexx Startet 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2014 (redigert) Ligg langt unna Ice, dette er en useriøs bedrift som bruker utpressing for å tvinge kundene til å kjøpe kvoter til 250-400kr siden de i praksis stenger internett når datakvoten er oppbrukt. De tar nå å setter ned hastigheten til 2,5kbyte/s, dette er bare 10% av annonsert hastighet og bare å logge seg på Ice for å kjøpe ny kvote tar 30-40 min. De fleste internett sider slutter å virke og du kan bare glemme facebook og de fleste epost som hotmail virker ikke grunnet timout. Jeg har klagd hver gang jeg overskrider kvoten hos Ice på at de stenger internett og jeg får bare slengt i trynet at hastigheten de annonserer på 200kbit/s ved overskridelse av kvoten er MAX hastighet og de har ingen nedre hastighets begrensing. Så snart jeg bukker under for Ice sin pengeutpressing og punger ut 400kr for 10GB ekstra 6 ganger i måneden så får jeg umiddelbart hastigheter på 4000-5000kbit/s. Hvis Ice faktist hadde levert 200kbit/s så ville det ikke vert nødvendig for meg å bruke 2400kr ekstra i måneden på kvotekjøp. Hilsen irritert Ice kunde. Redigert 12.Mars.2014 av rexx (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 (redigert) Ja det er noe herk at man må betale mer når man har brukt opp det man har kjøpt for. .Men fordelene er jo at en kan kjøpe mer via sms eller telefon til 08200 blant annet.. En kan kjøpe 1,3,5 eller 10 Gb til priser fra 89 til 399 kroner, som er overførbart om man ikke bruker alt innen måneden.. Men dette med kjøp at tilleggskvoter er vel også det samme som Telenor og Netcom tilbyr sine kunder som bruker mer enn hva det har kjøpt inn.. For å sette det litt i perspektiv så må jeg selv også kjøpe inne mer øl, om jeg har bare har kjøpt inn en six pack, og det viser seg å ikke holde en måned. Denne tilleggskvoten selges i enkeltbokser, six pack, 10 pack og kasse/brett, til forskjellige priser.. og dette kan overføres til neste måned om jeg ikke drikker det opp.. Redigert 12.Mars.2014 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
MB Sofie Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 NetCom lanserte 100GB mobilt bredbånds abonoment som jeg vurderer å benytte meg av. Har Telenor i dag og er godt fornøyd selv om prisen er stiv i forhold til andre aktører, men her også leveres det forferdelig dårlig linje som er helt ubrukelig når kvoten er brukt opp... Derav så vurderer jeg 100GB kvoten fra NetCom, så om noen har erfaringer dekknings messig med dem så skrik ut. Sitér dette innlegget Skynd deg om bord, så kan vi ta oss god tid. Link to post
Møkkalasset Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Kongekommentar Sydvesten. Sitér dette innlegget Link to post
Gammelstyrmannen Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Jeg bruker Ice på hytta da telenor ikke kan tilby dekning. Jeg har et proff abonoment og har 25GB pr måned for kr.488,- + mva. Totalt Kr. 610,- pr måned. Klarer aldri å bruke opp dette og er godt fornoyd med Ice. NB! Likte sammenligningen fra Sydvesten :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Har hatt Netcom sitt 100Gb på hytta 599 per mnd., men på grunn av dårlig dekning(vekslet mellom 2G og 3G med været), så er dette sagt opp til fordel for Telenor mobil som er mer stabilt.. Der har jeg 30Gb (60 frem til sommeren) tror jeg da var til 499 per måned) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
MB Sofie Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Vel, ser for meg pga, flatere terreng på sjøen så vill Netcom's 100GB passe ypperlig. Langt til havs trenger man satelit uansett noe som er uaktuelt. Når det kommer til alt over 3G så er det ikke utbygget 3G nett i hele landet enda og langt mindre 4G, men 3G rundt mer bebygde plasser holder i massevis til det man bruker nett til i dag. Når det kommer til innlands fjellet så er dekningen begrenset for alle operatører. Har du hytte i fjellet, velg operatøren med mast nærmest hytten. Sitér dette innlegget Skynd deg om bord, så kan vi ta oss god tid. Link to post
Sydvesten Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 (redigert) Ulempen med 3G og 4G er jo at frekvensen er høyre, opp mot 2600MHz for 4G?? ICE bruker med 450MHz, dermed bærer signalene kortere enn for 3G og 4G, I tillegg er kapasiteten for 450MHz en hemsko Uten at jeg har sjekket, så vil jeg anta at rekkevidden på 4G er kortere enn for 3G, som igjen er kortere enn 2G osv.. helt til vi er nede på 900MHz båndet som vel er der de første GSM telefonene lå om hukommelsen står meg bi.. Redigert 12.Mars.2014 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
MB Sofie Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Stemmer det at jo høyere frekvens dess kortere bærelengde... eller jo kortere bølgene på signalet er jo kjappere mister de styrke osv. Sydvesten. men når det kommer til fjellene så må man også ta i betraktning at uansett signal så går det dessverre forferdelig dårlig gjennom moder jord. En annen ting er at skal man ha signal langt ute til havs så er det kun satelit som gjelder. Men skjærgårdsmessig så ligger vel Telenor og Netcom likt. Når det kommer til Ice så vurderte jeg disse for et par år tilbake, men kom til konklusjonen at selv om signalet er langbølget å rekker langt så betyr ikke det at de har godt oppgraderte master og mange av dem slik Telenor og Netcom har, som er kraftige nok i tilfeller slik at å bruke de større aktørene er mer fortrinnsvis. Sitér dette innlegget Skynd deg om bord, så kan vi ta oss god tid. Link to post
BOBO II Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Jeg har også ICE men vurderer og kutte ut hele greia og ta med Ice på fjellet har jeg kuttet ut for lengst der bruker jeg bare netcom på telefonen svitsjer over til hotspot og nettverket fungerer 10 ganger bedre via telefonen en ICE nett. I båten når det er fellesferie og du er så uheldig og legger deg på et populert område kan jeg glemme og bruke ICE. Skal du ha en sjans må en stå opp på natta hvis en skal være heldig og få kontakt.. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Sydvesten Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Hadde vel valgt ICE, om de hadde hatt dekning der jeg har hytte, men det har de ikke Ser Telenor sin mast fra taket, så den er grei .. Den gir gode signaler i 3G med ekstern antenne og trådløs router i hytta.. Men ser jo i ettertid at ICE er dyrt om jeg tenker å bruke 30Gb. Ice skal ha 299 for 8Gb, og skal ha 22GB til så koster det fort drøye 800 kroner til.. men det en ikke bruker kan overføres.... men dette blir nok en dyrere løsning enn Telenor, som igjen er dyrere enn Netcom om en bruker mer en 30Gb.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Hakkannen Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 I grunnen litt dumt dette med ICE, for selve konseptet deres er bra. God langbølgedekning stort sett over alt. Men som flere andre har erfart er det alt for få basestasjoner og de få som er blir fort overbelastet. Foreldrene mine har hytte en plass på Sørlandet. Der har de full ICE-dekning, men i sommersesongen er farten så lav at Telenors Edge-dekning går raskere. Da blir det for dumt å betale ekstra for et internett man ikke kan bruke. Telefonabonnentet må man ha uansett hvis man har mobiltelefon, så like greit å bruke dette der det er noenlunde dekning. Delt internett fra telefonen fungerer ypperlig Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Her fra en meil jeg fikk fra Telenor i dag: (Fornebu, 12. mars 2014) Nå starter Telenor utrullingen av mobilt bredbånd på 1000 nye basestasjoner. Det er særlig mobildekningen i distrikts-Norge og innendørsdekningen Telenor forbedrer. Post- og teletilsynet offentliggjorde i desember at Telenor fikk tilslag på frekvensene i det såkalte 800 megahertz-båndet.- Vi gjør et stort dekningsløft når vi nå oppgraderer hele vårt eksisterende 4G-nett med 800-frekvensen. I god tid før sommeren vil 111 kommuner få 4G i dette frekvensnettet. Dermed gir vi 4G til langt flere kunder enn i dag, sier Frode Støldal, teknologidirektør i Telenor Selv er jeg ICE-kunde er meget godt fornøyd. Men jeg må innrømme at jeg ferierer utenfor fellesferien. Her hjemme har jeg nå 7,26Mbps ned og 2,09Mbps opp. Det som er interessant i meldingen fra Telenor er der de sier: "Vi gjør et stort dekningsløft når vi nå oppgraderer hele vårt eksisterende 4G-nett med 800-frekvensen" Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
CB. Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Har hatt Ice selv men nettopp grunnet lav hastighet og lite båndbredde byttet jeg til både Telenor og Netcom. De stedene jeg ferdes har jeg rundt 10 ned og 2 opp fra Netcom på 3 G samt kvote på 20 Gb til 299,-. Ellers ser jeg poenget med Ice på mange hytter og ymse steder på sjøen der de kun er eneste alternativet for å få inn nettet. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Lars H. Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Glem ikke at det ikke koster noe ekstra å bruke ICE i Sverige og Danmark. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
CB. Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Det er et poeng. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Julie III Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Rexx oppretter en profil, og sender umiddelbart ut 2 like kommentarer i to tråder... Blir spennende å se om det kommer mer fra den kanten i forumet her Kommer jo ganske klart frem fra ICE hva som er inkludert og hva som skjer om datamengden blir brukt opp. Så hvis man har behov for de datamengder trådstarter trenger, må man vel ikke være den skarpeste kniven for å skjønne at ICE ikke er greia Er veldig fornøyd med ICE. Alltid på abb, og bruker den i bilen om vinteren...:) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Kjempefornøyd med ICE i båten. Har skikkelig ekstern antenne Sitér dette innlegget Link to post
Bateman Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Sydvesten....bra oppsummert. Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
Dreamer Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Å si at "ICE er en useriøs bedrift" - basert på en persons erfaring - er etter min mening useriøst. Det er svært mange som er fornøyd med ICE, spesielt i områder hvor andre har dårlig dekning. Selv fikk jeg testet systemet på strekningen Bergen - Lofoten - Bergen sist sommer. Kun ett eneste sted på denne strekningen var det dårlig dekning, og der var det fjell tett innpå på alle kanter. Ellers var både undertegnede og passasjerene imponert over tilgangen til internett overalt. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Etter mitt syn burde de sette opp tilgjengelig båndbredde til samme nivå som de andre, sammenlignet med pris. Det tror jeg genererer flere kunder. Uansett blir det mer konkurranse noe vi som brukere er mest tjent med. Når kvoten er nådd burde alle teleoperatører holde seg rundt 3-400 kbits/s som minimum. Helst burde det ikke vært tak noe jeg er sikker på blir endret for fremtiden. Så er det jo også slik....jo færre på samme mobilt bredbånd bedre blir det jo for alle Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Kongkaos Svart 12.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2014 Selv bruker jeg telefonen som hotspot. Har ei pakke med 3gigabyte inkludert i abonnentet. Fungerte ypperlig både langs vestkysten av Sverige. Unngikk å se film i Sverige. Ellers fritt bruk for hele familien så lenge vi var i Norge. Dette fungerte utmerket på 5 ukers ferietur. Fikk ca 300 kr i påplussing mobilregningen etter ferien. For meg å min familie blir det derfor ikke brukt penger hverken på ice eller andre løsninger... Kun mobil med internettdeling... Bare husk å sette opp med passord.. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 Nå er det vel ikke dekningen som er problemet, men at ICE oppfattes som useriøs på bakgrunn av at de ønsker betalt for å levere mere av varen som var avtalt, når TS har brukt opp den avtalte kjøpte datamengden.. som jeg kommenterte i innlegg 2 i denne tråden.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
CB. Svart 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 Eller den usedvanlig lave hastigheten etter at kvoten er oppbrukt ? Med de hastighetene han refererte til blir jo Ice ubrukbart. De andre har da hastighet på rundt 120 i nedlastning etter endt kvote, som tross får nettet til å virke.... Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Flammingokid Svart 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 (redigert) Glem ikke at det ikke koster noe ekstra å bruke ICE i Sverige og Danmark.Det er riktig - men Tele2 har kommet etter her og innlemmet Sverige i fastprisen.... 4g har de også. Byttet da netcom ikke greide å "forhandle" seg ned i pris med operatøren i Sverige.... Som naturligvis er moderselskapet ... Tele 2 hadde bra priser og god service også. Årets hit for oss som er på svenskekysten og endelig kan lese vg for under 50 kroner :) Redigert 13.Mars.2014 av Flammingokid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.