Jomes Startet 13.Mars.2014 Del på Facebook Startet 13.Mars.2014 (redigert) Hei. Er en lykkelig eier av en Risør 27, men klarer ikke finne målene på båten. Dillemmaet nå er hvor stor båtplass burde jeg ha ? Må oppgi til plassutleier senere i dag vedr str på båtplassen. Lest litt at 3 meters bredde holder, og kanskje 2,5. Burde få plass til fendere også tenker jeg. Så hvor stor plass i bredde og lengde må jeg ha ? Redigert 13.Mars.2014 av jomes (see edit history) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
HansT Svart 13.Mars.2014 Del på Facebook Svart 13.Mars.2014 Er ikke sikker på hvor stor du skal ha,men Risør 27 ac er 3.05 meter brei på det breieste. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 13.Mars.2014 Del på Facebook Svart 13.Mars.2014 Husk også at båtplassmål er bruttomål. Lysåpningen på en 3 meters plass er betraktelig mindre enn 3 m. Sitér dette innlegget Link to post
Vanntett Svart 13.Mars.2014 Del på Facebook Svart 13.Mars.2014 Jeg tror du må ha minst 3m. Husk at du skal ha plass til fendere mellom båt og utrigger. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Mars.2014 Del på Facebook Svart 13.Mars.2014 Ville ha gått for en 3,5 meters plass. Båtplasser oppgis oftest CC utliggere, og en 3,5 meters plass er da godt og vel 3m mellom utliggere. Da har du plass til fendere på begge sider. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Mars.2014 Del på Facebook Svart 13.Mars.2014 Ville gått for en 3,5 meters plass. Det gjør ingenting at det er litt luft i båsen. Da har du plass til fendere og trenger ikke bekymre deg for at båten ligger og gnager mot utriggere. Det er også betraktelig enklere å kjøre inn i båsen på en vindfull dag! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
jabra Svart 13.Mars.2014 Del på Facebook Svart 13.Mars.2014 Husker at vi i forbindelse med innkjøp av nytt bryggeanlegg fikk en skisse over hvilke nødvendige mål for manøvrering og fortøyning produsenten brukte. De oppgav som et utgangspunkt båtens største bredde + 50 cm som passelig bredde mellom utriggerne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.