Landkrabbene Startet 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2014 Jeg er en "evig landkrabbe" som sammen med samboer har bosatt meg ved sjøen, og dermed har vi funnet behovet for båt nærliggende. Vi har handlet oss en Mørebas 7200 som er i behov av diverse arbeid. Blandt annet er propellen moden for utskifting grunnet skader og slitasje. Denne som satt på båten er vel ettermontert, så det er vel kanskje ikke sikkert at den er hva som passer båten best, og dessuten er modelnummeret 082059 ifølge produsenten "Michigan wheel" utdatert og uten noen modell for utskifting. Dermed er vi ute etter tips om rett størrelse og stigning til vår båt. Vi har ikke behov for høy toppfart, men heller behagelig ytelse og gange, og et rimelig forbruk av drivstoff spiller vel også inn om mulig. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 13.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2014 (redigert) Mitchigan 082059 er vel samme som 15x15 . Har selv er draco 21 med aq 151 og bruker 15x17, så jeg vil tro at 15x15 må passe bra til deres båt. Solas har rimelige og bra propellere. Husk å sjekk om den er venstregående eller høyeregående. Venstregående er vanligst. Se også etter om det er lang eller kort hub.Lang hub vanligst på 280 drev. Redigert 13.Mars.2014 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Landkrabbene Svart 14.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Takk for svaret. Jeg er totalt når det gjelder båt, fortsett fra det en kan lese seg til. Og fortsatt gjelder da å forstå det en leser Har forstått det slik at om konen som holder propellen -som hos oss- har settskrue i enden indikerer dette lang hub. Men høyre/venstre da...sett forfra eller bakfra? Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Høyere/venstre er vridningen av propellbladet. Legger inn et bilde av en venstre propell. Det ligger en ny 15x15 venstre til salgs på finn til 1000kr. Sitér dette innlegget Link to post
Landkrabbene Svart 21.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2014 Takker. Jeg finner ikke den annonsen på Finn, men det løser seg nok. Noen som kan anbefale noen seriøse forhandlere av båtutstyr i USA? Jeg holder på med amerikanske biler, og har handlet deler til dem fordelaktig fra firmaer der borte som jeg kjenner til. Men forhandlere av tilbehør til båt har jeg ikke referanser til på samme måte. Jeg har adresse med "postkasse" hos befrakter der borte, så om forhandler der ikke sender til Europa kan jeg omgå via denne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.