Jump to content

Navida kartapp fra Kartverket - erfaringer?

Chilli Solbris

Recommended Posts

For kr. 28 får man sjøkart over hele landet levert av Kartdata. Tror ikke dette egner seg til navigasjon. Opplever en treg oppdatering. Men det er mange fine detaljer og flyfoto mm. Appen er gratis og kartdata for land og sjø (kopi av papirkart) er med. Det du betaler for er HD kvalitet på sjøkart (Nautical Norway HD).

Er det noen andere her som har oppdaget appen og tatt den i bruk?

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Har hatt den i noen år. Grei og kikke på hjemme i stua synes jeg. Har åpnet for HD nautical også. De topografiske kartene er også fine.

Bare husk at den laster kart fra nettet, så forsvinner dekningen, så forsvinner kartet.

Ja, det med nettet er helt klart noe å huske på. Alt låste seg for stakkaren på Telenor Arena som skulle demonstrere moroa for meg.....

Mvh

Chilli Solbris

Så gjør den noe annet enn gulesiderappen? Dvs viser sjøkartene i onlinemodus.

Så langt kan jeg ikke si det. Kanskje bortsett fra at du får bilder av skikkelige sjøkart på brettet som kan blåses opp for en detaljert studie.

Mvh

Chilli Solbris

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...