olle62 Startet 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 14.Mars.2014 Polarbåtene er vel stort sett støpt i samme formen siden begynnelsen.Men der har vært flere forskjellige eiere.Er der noen årganger man bør unngå fordi kvaliteten på arbeidet har vært dårlig? Tenker spesielt på 80 - 90 taller. Takk for tips mvh Ole Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Jeg var engang innom verkstedet på Hasla, det må ha vært rundt 2003/05, jeg gikk med planer om å kjøpe et skrog og så bygge det videre opp selv. Da snakka jeg med guttene som støpte - og de hadde vært der i endel år forstod jeg. De mente at jeg klart ville være bedre tjent med en 22 foter, pga det lengre skroget gikk den bedre i sjøen. Hjelper den opplysningen deg? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Har ikke hørt noe som tilsier at noen modeller/årganger har vært noe "dårligere" enn andre. Kjøpte selv en ny Polar 20 i Skien i 2011. Denne er jo helbygd i Polen. Før de flyttet til Polen var det jo Mandal Treinnredning som hadde alt innredningsarbeidet og all montering av motor etc, men skroget ble jo støpt borte i Grimstad. All produksjon og div. innredning har vel før den tid stort sett foregått borte i Arendals-distriktet. De første modellene i fra 60-70 tallet hadde vel bensinmotor, før Volvo Penta kom inn i bildet med sine små dieselmotorer. I dag er det vel Yanmar som står i de fleste nye 20 og 22 fotere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.