Hakkannen Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Det er mulig, men jeg husker bare det var fra Jotun i noen oransje spann. Og at kobberpulveret var veldig synlig i malinga, mer enn alternativene. Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Finnes mange varianter og det kan hende at det du fikk ikke er på markedet lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Jeg fikk tak i noe bunnstoff fra Jotun i 20-litersspann på 90-tallet. Dette var bunnstoff til ferjer og yrkesbåter og ikke tilgjengelig for folk flest, Vel, på den tiden var det vel fremdeles tinn i bunnstoffene. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hakkannen Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Vel, på den tiden var det vel fremdeles tinn i bunnstoffene.Det kan nok godt hende ja. Husker det var et knakende godt bunnstoff, grodde minimalt på det i forhold til båtene som lå rett på siden. Også nabobåtene ble jevnlig brukt og hadde samme fartsområde som min (6-7 knop), så bruken skulle ikke ha så mye å si på groingen sånn sett. Kanskje det er tinnpulver vi må prøve å blande i denne sesongen da Men har forstått det slik at også den dag i dag er det forskjell på yrkesbunnstoff og bunnstoff for menigmann. Er fritidsflåten så stor at bruken av farlig bunnstoff har signifikant virkning på miljøet i forhold til yrkesflåten? Sitér dette innlegget Link to post
Tskjei Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Non stop til jotun er ikke så langt ifra noen av de selvpolerende bunnstoffene som blir brukt på skip. Tror vel det har mer med pris å gjøre enn miljø. Selvpolerende bunnstoff er i kategorien miljøvennlige. Harde bunnstoff inneholder biocider som hindrer groe. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Begynte å bunnsmøre båten i dag. Bruker Seajet sin selvpolerende i år som ellers. Mens jeg stod der kom det en kar forbi, han påstod at Maritim sitt bunnstoff var egentlig Seajet sitt, bare byttet etikett.. Noen som vet ? Er jo velkjent at både biltema og maritim shopper inn, og setter sitt merke på... Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 15.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2014 Maritim vil ikke svare bekreftene på det, men sammenligner man boksene og tekst på etiketter pluss ser på fargemerket på toppen som det står "blue" eller "black" på så er de helt like ;-) Min mening er at dette er en dårlig bevart hemlighet som aldri vil bli offisielt bekreftet. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.