Bøljan Svart 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 Gratulerer Må nok endel ballast til her, flyter som en kork . Link to post
Dinamo Svart 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 Gratulerer med sjøsetjinga Magne Link to post
Nero II Svart 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 Dette var kjekt å få se! Gratulerer så langt, og lykke til med fortsettelsen. Siden du har vært så generøs og invitert til besøk, hvor ligger "drømmenes havn"? Link to post
Maarud Svart 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 Drømmenes havn : https://goo.gl/YJNydS Var en ære å være førstemann ombord etter sjøsetting :) Link to post
KongConan Svart 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 Håper det kommer bilder fra innvendig og. Link to post
MYVIVERA Svart 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 Utrolig imponerende, og en fantastisk fin båt. Gratulerer med sjøsetting. Veldig morsomt å følge dette prosjektet. Link to post
torbi Svart 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 Gratulerer så masse med nybygget båt som er på sjøen no, interresant å følge med hele fra starten til no. Du burde ha laget film som går minutt for minutt fra tegnebrettet til sjøsatt. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Antilia Svart 16.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 Et flott syn på vannet Knude. Gratulerer!!!! En dag som denne glemmer en ikke. Lykke til Vide re med den fantastiske skuta di!! Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Knude Svart 16.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2015 (redigert) Tusen takk for alle gratulasjoner. Det er helt overveldende at så mange følger Det inspirerer veldig både til å bygge videre å ikke minst beskrive å ta bilder. Dagen i går ble nesten i overkant for en gammel båtbygger. Nå hadde jeg ikke noen dårlig følelse på noe i bunnen, men med det store apparatet i sving slepebåter-hjelpere- mobilkran- lastebil- skuelysten de båt venner- osv hadde det blitt helt sinnssykt å måtte beordre båten på land igjen om noe var galt eller lakk. Heldigvis var alt tett og båten var stabil. Nå fortsettes byggingen ved denne brygga. (ventebåten blir nå arbeids båt og flåte for utvendig arbeid. Har litt slagside men det ble rettet opp i dag . Kommentar til Bøljan: Jo ballast blir det ganske snart. Båten var lettere i forskipet en jeg hadde regnet med. Der mangler innredning og utrustning, men jeg må spe på med noe betong fremme i kjølen og i ballastrommet foran kjøl. Goodson har foreslått ca 1000 kg. i første omgang. (fast ballast og ca 7-800 kg flyttbar. Får håpe at baugpropellen da er under vann Vann Tro : Du skal ikke se bort i fra at vi flytter ombord om et par tre år ja Knude Redigert 16.Juni.2015 av Knude (see edit history) Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
index Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Flott å se skuta I sitt rette element! De fleste båter ser mindre ut når de kommer på sjøen, men denne virket nesten større;-) Betongballast høres ikke dumt ut, da fyller du vel greit med betongpumpe til vannlinjen ser grei ut? "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Havlengt Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Må hengja meg på toget av gratulantar! Det er ein betydeleg milepæl som no er runda med glans.. Må vel kunna hevda at eg har sett større og meir suffesante utrustnings-kaiar før, men den ligg kanskje praktisk til..? Link to post
Gunga Din Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Stort GRATTIS......det var kul o se henne i sitt rette element ! S/Y Gunga Din Link to post
Anjuma Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Gratulerer så mye med sjøsettingen! Moro å se bilder av henne i sitt rette element! :) Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Knude Svart 17.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Takk igjen for gratulasjoner til alle !! Havlangt: Hi hi. Det finnes langt mer suffesante brygger i Arendal ja , Drømmenes havn har de kvaliteter som jeg så etter. Der er stille for alle vinder - passelig rotete så om jeg har ei kasse på land eller noe så syns det nesten ikke - jeg skal blant annet slipe en masse blå sparkel med eksentersliper og sparkle / bann slipe hele taket før coating. Om jeg hadde "bodd " sammen med 100 hvite nyvaska båter da hadde jeg sikkert blitt den minst populære fyren i hele Aust-Agder Det er fem minutter i bil fra snekkerverkstedet mitt og ti minutter hjemmefra. Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
LAKA Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Imponerende! Har kost meg med denne tråden i morgentimene med en god kopp kaffe. Virkelig et storslått og flott prosjekt. Gleder meg til fortsettelsen. Link to post
Goodwill Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Gratulerer, Knude! Link to post
Bøljan Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 Ja det kaller jeg drømmehavn ;-) Link to post
aebi Svart 17.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2015 "Alt går for arbeid" sa bestefar ofte til meg, men dette tar jaggu kaka Knude. Gler meg til å se bilder av finish-arbeid på plateskjøtene i det blå skroget ditt, så får vi se om bestefar hadde rett. Link to post
Maarud Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 (redigert) Her er bilde av den 30 fots slepebåten som fester tampen i baugen. Redigert 18.Juni.2015 av Maarud (see edit history) Link to post
nik0lai Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Oi der ble Elwaroen liten gitt! Her selv samme type Elwaro, så her fikk jeg virkelig ett inntrykk av størrelsen..Er det lov å spørre hvor båten ligger henn nå ? Starter snart ferie-turen østover fra kristiansand, mot kragerø, kunne jo hende jeg ser båten langs "veien".. ;) Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder Link to post
Knude Svart 18.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Drømmenes havn : https://goo.gl/YJNydS Var en ære å være førstemann ombord etter sjøsetting :) God kartreferanse her . Det er bare å stikke innom for de som har lyst ! Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Chilli Solbris Svart 18.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2015 Får ikke min på sjøen før langt ut i Juli hvis jeg er heldig, men da begynner ferien! Hadde jaggu vært moro og besiktiget skuta di fra egen toppetasje! Virkelig imponerende Knude! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 (redigert) Har fått lest meg opp på tråden nå. Fantastisk prestasjon Knude! Kan bare forestille meg følelsen du har nå som skuta (skipet mener jeg) du med dine egne hender har laget fra "noen" ruller med glassfiberduk og polyester endelig flyter :-) Synes hun ser flott ut på vannet. Og Gud bedre for en størelse og volum den må ha. Kledelig navn også om jeg forstår det rett. Betyr det ikke noe i retning av "litt mindre slank" for å være politisk korrekt? Håper å få se båten og hilse på eieren en dag. Med pågangen man sporer i denne tråden tipper jeg du kunne finansiert en god slump av båten om du tar inngangspenger, hehe :-) Redigert 19.Juni.2015 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
Goodwill Svart 19.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2015 (redigert) God kartreferanse her . Det er bare å stikke innom for de som har lyst ! Håper det vi ser konturene av under vann på flyfotoet her er borte? (zzom inn til Bråtebukta) http://kart.finn.no/?lng=8.83335&lat=58.48401&zoom=20.25&mapType=norortho Redigert 19.Juni.2015 av Goodwill (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn