M/B Cathy Svart 3.Mai.2014 Del på Facebook Svart 3.Mai.2014 Også lukter pure wax'n så godt ;-) Men sant som flere sier her, et såpass lite vedlikeholdt skrog trenger noen sesonger eller runder med pleie før det holder seg over tid. Og her kommer poleringsmaskina inn. Bruker samme produkt og meget fornøyd med det! Men det tar endel timer og litt hård jobbing ;-) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 3.Mai.2014 Del på Facebook Svart 3.Mai.2014 Fantastisk lukt på pure wax ja Om man har litt matte vinduer i kalesjen så prøv den der. Ikke ta for store felter av gangen og ikke la den tørke. Dette er for å tilføre vinduene fettstoff(man fjerner mye fett hvis man vasker med ajax vindus og lignende) og ved bort-tørking med microfiberklut blir selv gamle matte vinduer blanke og fine Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
sap_2000 Svart 3.Mai.2014 Del på Facebook Svart 3.Mai.2014 Som de over sier. One Step inneholder ikke voks eller forsegler som gir beskyttelse. Stopper man der ettelater man flaten eksponert for skitt og UV. Med 1 step, så menes at rubbing/ poleringsprosessen er 1 steg istedenfor 2-3 forskjellige grovheter av rubbing og polish. Slipemiddlene går i oppløsning og blir borte etterhvert som man jobber med produktet, derav støvingen. Anbefaler pure wax eller en annen voks/ forsegler etter at godt resultat er oppnådd med 1 step. Poster på nytt en oversikt over hvilke av Meguiarsproduktene som gjør hva. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Security Svart 3.Mai.2014 Del på Facebook Svart 3.Mai.2014 Har også brukt en god del av Meguiars sine Marine produkter og vært ganske fornøyd. Driver på med en del detailing av bil og er blitt ganske imonert av glans og holdbarhet på Swisswax sine produkter. I år tenkte jeg å gi Swisswax Marine en sjanse og er spent på resultatet. http://www.exint.no/art-103-swissvax-marine-voks-200-ml-701 Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 3.Mai.2014 Del på Facebook Svart 3.Mai.2014 Greit at Swisswax er bra greier, men til den prisen...? Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 3.Mai.2014 Del på Facebook Svart 3.Mai.2014 Greit at Swisswax er bra greier, men til den prisen...?Dyrere enn mye annet, men det må nevnes at voksen er utrolig drøy. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Security Svart 3.Mai.2014 Del på Facebook Svart 3.Mai.2014 Har brukt Swissvax på bilen og det stemmer at den er utrolig drøy i bruk. Når man da sammenligner med andre produkter fra for eksempel Meguiars så er det ikke så ille. Hvis resultatet i tilegg blir bedre og holder lengre så er jeg fornøyd. Kan nevnes at jeg har kjøpt Swissvax Shield til bil og den boksen rommet like mye som Marine voksen og holdt til nesten 12 biler.Feilen mange gjør er at de legger for tykt på og bruker tilsvarende mer produkt og har en ekstra stor jobb med å få alt av igjen. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 (redigert) Har brukt Swissvax på bilen og det stemmer at den er utrolig drøy i bruk. Når man da sammenligner med andre produkter fra for eksempel Meguiars så er det ikke så ille. Hvis resultatet i tilegg blir bedre og holder lengre så er jeg fornøyd. Kan nevnes at jeg har kjøpt Swissvax Shield til bil og den boksen rommet like mye som Marine voksen og holdt til nesten 12 biler.Feilen mange gjør er at de legger for tykt på og bruker tilsvarende mer produkt og har en ekstra stor jobb med å få alt av igjen.Jeg bruker fingrene til å legge på voks. Synes det er enkleste måten å vite hvor tykt jeg legger på. Og så er det kos å kjæle med nypolert og ren lakk/gelcoat. På bilen er Swissvax voks utrolig lett å gni av, men Swissvax Marine voks på min båt krever litt mer jobb, så jeg er ikke 100% fornøyd. Redigert 4.Mai.2014 av oivindg (see edit history) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Napoli Svart 25.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2015 Måtte bare plukke opp denne tråden igjen. Kan sterkt anbefale Car Skin Diamond Glaze. Brukte det på båten da den kom ut av vannet i år. Forskjellen i tid og arbeid på de to bildene er ca 25 minutter for hånd. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Svensk Svart 28.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2015 Måtte bare plukke opp denne tråden igjen. Kan sterkt anbefale Car Skin Diamond Glaze. Brukte det på båten da den kom ut av vannet i år. Forskjellen i tid og arbeid på de to bildene er ca 25 minutter for hånd. Problemet brukar inte vara att få mörka ytor blanka o fin. Problemet brukar vara att inte glans och färg inte består under en 3-5 månaders säsong i sjön. Skall bli intressant att följa hur resultatet är nästa höst. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 28.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2015 Ja, har lagt opp en egen tråd på dette, kommer til å oppdatere der. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
marius Svart 7.Februar.2016 Del på Facebook Svart 7.Februar.2016 Har de siste årene brukt Meguiars one step + purre wax med strålende resultat, men holdbarheten på carnauba wax er noe kort synes jeg. Har lest litt om emnet i diverse fora der det påpekes at en syntetisk wax har mye lenger holdbarhet, men så var det bare å finne en syntetisk wax da. Etter leting på nettet fant jeg en japansk wax til bil som heter Fusso og som jeg bestilte for å teste på bilen. Det påstås at den har 12mnd. Holdbarhet og det er litt mer enn carnauba sine 6-8 uker. Etter test på begge bilene nå gjennom vinteren virker holdbarheten ekstremt bra i forhold til hva jeg tidligere har brukt. Når jeg kontakter leverandøren å etterspør en tilsvarende voks til båt får jeg beskjed om å bruke samme som på bil. Noen som har formeninger om det? Anbefaler å Google Fusso, mye info å finne. Hvis noen her inne ønsker en god vintervoks til bilen så test denne, jeg har ikke vært borti noen voks med slike egenskaper før. Hvis noen har testet denne på båt er jeg veldig interessert i erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 7.Februar.2016 Del på Facebook Svart 7.Februar.2016 Ser denne "Fusso Coat 12 Months" selges for 299kr for 200g, hvor drøy er den? Hvor mye anslår du behovet er på din NB840? Bare ca 6uker til det skal poleres.. Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 8.Februar.2016 Del på Facebook Svart 8.Februar.2016 Nå har jeg kun vokset 2 biler med Fusso, men jeg vil vel si den er ekstremt drøy i bruk, det skal kun legges syltynt på og buffes av etter ca.15 min. Men dette er kun voks helt uten noen form for polering. Jeg regner med at en boks holder flere sesonger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.