Permagne Startet 15.Mars.2014 Del på Facebook Startet 15.Mars.2014 Maritim.no og andre har jo et godt utvalg av slike luker i absolutt plast. Disse har både pakning og brukbar låsing. I min yamarin 59HT kunne jeg tenkt meg noen luker fra det innvendige skroget og ut mot utvendig skrog. Dette for å få flere rom og til evt inspeksjon. Noen som vet hvor gode disse lukene er mot vanninntregning fra lokkets innside? Eller har noen innvendinger mot dette? Det innvendige skroget er jo en ekstra barriere mot å fylle båten med vann om man får hull i selve skroget. Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 16.Mars.2014 Del på Facebook Svart 16.Mars.2014 Hei Disse lukene er vanntette, og noe mer solide en de det refereres til. http://komplettfritid.no/product/inspeksjonsluker-rod-sort Har faktisk brukt slik til mannlokk i en septikktank. larss Sitér dette innlegget Link to post
Permagne Svart 16.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2014 Lukene må være hvite til mitt bruk. Disse rund sorte blir for mye funksjon foran form, for å ha synlig mot cockpit. Har du dette som mannhull på siden eller på toppen av tanken? (er det vanntrykk på baksiden av lokket) Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 16.Mars.2014 Del på Facebook Svart 16.Mars.2014 Hei Permagne Det er noen år siden en slik luke ble brukt som luke på en septik tank, og den ble montert på toppen, og funket bra det. Mener å huske at det sto på selve luken hvor mye trykk den tålte, typisk 0,2 bar eller der omkring. Og på disse lukene er det en graftig og god O-ring som tetter, ikke som de hvite typene ( maritim) som har en tettering på ett par mm i diam. Men,,,, det er jo ikke dette du er ute etter :) larss Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.