Jump to content

Hvor tette er skottluker?

Permagne

Recommended Posts

Maritim.no og andre har jo et godt utvalg av slike luker i absolutt plast. Disse har både pakning og brukbar låsing. I min yamarin 59HT kunne jeg tenkt meg noen luker fra det innvendige skroget og ut mot utvendig skrog. Dette for å få flere rom og til evt inspeksjon.

Noen som vet hvor gode disse lukene er mot vanninntregning fra lokkets innside? Eller har noen innvendinger mot dette?

Det innvendige skroget er jo en ekstra barriere mot å fylle båten med vann om man får hull i selve skroget.

Hei Permagne

Det er noen år siden en slik luke ble brukt som luke på en septik tank, og den ble montert på toppen, og funket bra det.

Mener å huske at det sto på selve luken hvor mye trykk den tålte, typisk 0,2 bar eller der omkring.

Og på disse lukene er det en graftig og god O-ring som tetter, ikke som de hvite typene ( maritim) som har en tettering på ett par mm i diam.

Men,,,, det er jo ikke dette du er ute etter :)

larss

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...