yevensen Startet 31.Mars.2005 Del på Facebook Startet 31.Mars.2005 Skal skjære ut til en luke i taket på en gammel båt. Det er ca. 2 - 3 cm tykt. Har prøvd med stikksag og f.eks finer blad og det går fint i ca 10 cm lengde og så er bladet helt utslitt. Har noen tips om hvilke sag/blad som er best her. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 31.Mars.2005 Del på Facebook Svart 31.Mars.2005 eg bruker blad for metall. og dette fungerer veldig bra! Har også prøvd blad for plexiglass, men også dette ble utslitt etter kort tid... Sitér dette innlegget Link to post
JohanPaaSnippen Svart 31.Mars.2005 Del på Facebook Svart 31.Mars.2005 hei Jeg kjøpte plastblad til stikksaga og skjærene ble helt fine. mvh johan Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 31.Mars.2005 Del på Facebook Svart 31.Mars.2005 Du får også blad med hårdmetall skjær de holder også lenge Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 Bruker mange slags redskap egentlig. Vippesag med hårdmetallblad går bra. Fliser fælt riktignok. Blad for tre er slitt ut etter få cm. kapping. Til å kappe hull til luker bruker jeg vinkelsliper med kappskive. Smykket i verktøysamlinga er Dremelen. Med kappskive kutter den i så godt som alt. Kullfiber, aramider eller hva det skal være. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
JRK Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 Hei, Til Bosch stikk/vippesag så finnes(fantes i 1997) det eget blad for glassfiber. Det er svært fintannet og jeg sagde 2 60 x 60 cm luker. Taket var bygd opp av 2 mm glassfiber 10mm divinycell og 6 mm glassfiber. Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 Jeg har brukt finsnitt blad for aluminiun, det har funket bra Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Whistler Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 Bacho (hånd) stikk-baufil for metall. Lite til ingen flising men sinnsvakt arbeidskrevende. Se her. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Morten_L Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 Jeg har prøvd mye forskjellig til dette men har kommet frem til at (for meg) funker vinkelsliper med diamanskive (fra Biltema) best. Den kapper rent og rett uten for mye slipestøv. Morten Sitér dette innlegget Link to post
sumo Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 Bruker enten Dremel med diamantblad fra Clas Ohlson (6 stk for 98,-) eller Fein Multimaster med spesialblad for glassfiber, aluminium etc (1 stk kr 600,-) Dette bladet varer imidlertid "nesten" evig dersom du ikke knekker det. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 2.April.2005 Del på Facebook Svart 2.April.2005 Du har allaerede fått gode svar på sagblad, så jeg begrenser meg til å nevne at det svarer seg å tape stikksagens gliflater før du sager. Dermed unngår du at det blir stygge striper/felt der hvor sagen din vandrer over plasten. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 2.April.2005 Del på Facebook Svart 2.April.2005 Wurth har et vinkelsliperblad som er bare en millimeter tykt. Dette kutter du langt og fort med. Kuttene blir presise og helt uten fliser. Det smale sporet den kutter gjør at det blir minimalt med støv og varme. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Windy37GM Svart 2.April.2005 Del på Facebook Svart 2.April.2005 Morten_L sin løsning funker veldig bra. Kappet selv i glassfiber igår med diamantskive, og kuttene ble rene og pene. Ikke bruk vanligkappeskive, det kan bli for høy tempretaur i plasten. Skarpnes9100 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.