Jump to content

Bra Motor? Evinrude Ocean Pro 90 hk 96'

Atley

Recommended Posts

På tross av at dette ikke er en Yamaha...

Er dette en ganske god motor, så bra at Yamaha laget en kopi (V4) på 80 tallet som var så lik at

de var nødt til å kjøpe komponenter fra OMC for xxx mill USD som erstatning...

Stort sylindervolum (1.8 L), rimelige deler, enkel å reparere (iflg "mitt" verksted). Bruker bra med bensin om du kjører "flat out", men bra dreiemoment gjør at du kan hold god fart med lavt turtall/marsjfart og noenlunde greit forbruk. Dette er den "nye" blokken, 60gr V, kom i 95 tror jeg

Brukte en Propulse justerbar prop., for å få økonomisk marsfart (stor stign), byttet til lavere stigning for vannskikjøring.

Mange av konkurrentene er 3 syl/1,3L. V4 lyden er også litt kul...

Løp & kjøp

Redigert av BigCatch (see edit history)

På tross av at dette ikke er en Yamaha...

Er dette en ganske god motor, så bra at Yamaha laget en kopi (V4) på 80 tallet som var så lik at

de var nødt til å kjøpe komponenter fra OMC for xxx mill USD som erstatning...

Stort sylindervolum (1.8 L), rimelige deler, enkel å reparere (iflg "mitt" verksted).  Bruker bra med bensin om du kjører "flat out",  men bra dreiemoment gjør at du kan hold god fart med lavt turtall/marsjfart og noenlunde greit forbruk. Dette er den "nye" blokken, 60gr V, kom i 95 tror jeg

Bruke en propulse justerbar prop., for å få økonomisk marsfart (stor stign), byttet til lavere stygning for vannskikjøring.

Mange av konkurrentene er 3 syl/1,3L.  V4 lyden er også litt kul...

Løp & kjøp

<{POST_SNAPBACK}>

Heisann. du kom meg i forkjøpet :smiley:

btw: "Kopien til Yamaha" er fremdeles i salg, det er den klassiske 100/115/130 Hk 2-takt forgassermotoren.. OMC sluttet å selge denne i 1994 siden de kom med ny og bedre konstruksjon

(Yamaha :smash: )...

Motorvolumet er 1,7 liter ikke 1.8 (1.726ccm), og blokken kom som du sa i 95, mens V6 versjonen vel kom i 1993, - den er samme men med 2 syl. ekstra. V4'en har kommet i 90/100/115Hk + Intruder versjoner, samt en 80hk med vannjet aggregat..

Motoren sluker bensin ift. dagens motorer, men er ganske solid og sikker. Kan fremdeles kjøpes ny som "Johnson".

• 10 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...