Atley Startet 31.Mars.2005 Del på Facebook Startet 31.Mars.2005 (redigert) Vurderer å kjøpe en Campion Allante 505 med en '96 Evinrude Ocean Pro 90hk på. Er dette gode motorer med tanke på driftsikkerhet og forbruk? mvh Atle Redigert 1.April.2005 av Atley (see edit history) Sitér dette innlegget Atle........ Link to post
BigCatch Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 (redigert) På tross av at dette ikke er en Yamaha... Er dette en ganske god motor, så bra at Yamaha laget en kopi (V4) på 80 tallet som var så lik at de var nødt til å kjøpe komponenter fra OMC for xxx mill USD som erstatning... Stort sylindervolum (1.8 L), rimelige deler, enkel å reparere (iflg "mitt" verksted). Bruker bra med bensin om du kjører "flat out", men bra dreiemoment gjør at du kan hold god fart med lavt turtall/marsjfart og noenlunde greit forbruk. Dette er den "nye" blokken, 60gr V, kom i 95 tror jeg Brukte en Propulse justerbar prop., for å få økonomisk marsfart (stor stign), byttet til lavere stigning for vannskikjøring. Mange av konkurrentene er 3 syl/1,3L. V4 lyden er også litt kul... Løp & kjøp Redigert 1.April.2005 av BigCatch (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eXpence Svart 1.April.2005 Del på Facebook Svart 1.April.2005 På tross av at dette ikke er en Yamaha... Er dette en ganske god motor, så bra at Yamaha laget en kopi (V4) på 80 tallet som var så lik at de var nødt til å kjøpe komponenter fra OMC for xxx mill USD som erstatning... Stort sylindervolum (1.8 L), rimelige deler, enkel å reparere (iflg "mitt" verksted). Bruker bra med bensin om du kjører "flat out", men bra dreiemoment gjør at du kan hold god fart med lavt turtall/marsjfart og noenlunde greit forbruk. Dette er den "nye" blokken, 60gr V, kom i 95 tror jeg Bruke en propulse justerbar prop., for å få økonomisk marsfart (stor stign), byttet til lavere stygning for vannskikjøring. Mange av konkurrentene er 3 syl/1,3L. V4 lyden er også litt kul... Løp & kjøp <{POST_SNAPBACK}> Heisann. du kom meg i forkjøpet btw: "Kopien til Yamaha" er fremdeles i salg, det er den klassiske 100/115/130 Hk 2-takt forgassermotoren.. OMC sluttet å selge denne i 1994 siden de kom med ny og bedre konstruksjon (Yamaha )... Motorvolumet er 1,7 liter ikke 1.8 (1.726ccm), og blokken kom som du sa i 95, mens V6 versjonen vel kom i 1993, - den er samme men med 2 syl. ekstra. V4'en har kommet i 90/100/115Hk + Intruder versjoner, samt en 80hk med vannjet aggregat.. Motoren sluker bensin ift. dagens motorer, men er ganske solid og sikker. Kan fremdeles kjøpes ny som "Johnson". Sitér dette innlegget Link to post
Atley Svart 1.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2005 Takk for innspill...... jeg liker V påhengere, dem ser litt barskere ut.... Sitér dette innlegget Atle........ Link to post
MMM Svart 21.April.2015 Del på Facebook Svart 21.April.2015 Jeg har en Evinrude 90 v4 vro fra 1994 til en billig penge hvis det kunne være interessant... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.April.2015 Del på Facebook Svart 21.April.2015 iom, at tråden er 10 år gammel,, så mistenker jeg at trådstarter har funnet motor allerede Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
MMM Svart 21.April.2015 Del på Facebook Svart 21.April.2015 hvordan i alle dager greide jeg å overse det!!?? jeg så bare tallet 4 i datoen jeg Sitér dette innlegget Link to post
oks81 Svart 21.April.2015 Del på Facebook Svart 21.April.2015 Likevel siden tråden dukket opp.... Er disse Johnson/Evinrude V4-erne bra motorer? Kan de sammenlignes med Yamaha V4? Tenker da på de eldre med forgasser, ikke noe FICHT eller annen innsprøytningslureri.... :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.