nordan family 27 Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 (edited) Har en kalesje på båten som er konstruert slik at kalesjestengene ligger an mot kalsjevinduene på hele 4 av 11 vinduer. Rimelig dum konstruksjon, da kalesjestengene blir veeeeeldig varme i solen, og svir kalesjevinduene først brune, og deretter sprekker de stive av solsteking. Har byttet flere vinduer før, og holder på med ny runde nå. Så nå kunne jeg tenke meg et trekk eller beskyttelse over kalesjestengene i vinduene. Noen tips eller råd? Det er jo meget synlig, så det hadde vært greit med noe som gjorde jobben og samtidig så greit ut når det går i hele lengden på vinduene. Edited March 17, 2014 by nordan family 27 (see edit history) Quote Link to post
Lazyjack Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 (edited) Jeg har surret mine stenger med hvitt nylonsnøre. Det går med noen ruller snøre men ser fint ut og løser nevnte problem. Edited March 17, 2014 by Lazyjack (see edit history) Quote Link to post
Kire Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Du kler de med semsket skinn. Rett og slett limer det på, så er du kvitt det problemet Quote Link to post
VirtualMe Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 Hos Doxa anbefalte de å sy inn "sprosser" av kalesjestoff. Quote Link to post
Recommended Posts