Jump to content

Nytt belegg på dørk og motorlokk, Windy 22 DC

Torsen67

Recommended Posts

Hei

Dette belegget/lerretet er hvitt med lysegrå tynne striper som ser litt typisk maritimt ut. Platene på motorkassa skal skiftes da disse har begynt å svelle. Hvilke type plater går jeg for her?

Belegget vil jeg prøve å få tilnærmet likt og som er like solid. Regner dette skal limes på med kontaktlim.

Noen som vet hvor jeg får kjøpt dette til en fornuftig penge?

Redigert av Torsen67 (see edit history)

En annen ting som er litt dritt, ser ut til at begge lokkene til motorrommet må byttes. Det øverste laget på finerplatene har løsnet og begynt å slå seg i bølger. Da blir det nye lemmer/lokk eller hva det heter.

Vurdere faktisk å male de med noe antisklibelegg i off-white. Noen tips til det?

Noen som har tips til forrige innlegget mitt? Går det å male motorlokket med noe som tåler saltvann og er vanntett? Hvor kjøper man vannfast finer til en hyggelig pris?

Alle listene på lokkene er i aluminium og er i god stand samt lett å skru av. Tror det kan bli bra med riktig maling hvis det finnes.

Kjøp nye teak dørkplaterferdig med nater, legg de gamle oppå som mal. Sag fra baksiden med vippesag eller forsiden med båndsag. Tett alle ubehandlede ender med lakk eller olje for å unngå vanninntregning.

Du får ved å gjøre dette en fantastisk oppgradering for noen få båtpenger. Båten blir utrolig mye hyggeligere inni. Har selv gjort det med hell i en Windy 22s.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...