Jump to content

Selge båt: er prisen så lav at man blir skeptisk?

Raymond Romsdal

Recommended Posts

Jeg tenker at prisen er så lav at den er en god del høyere enn det forhandleren er villig til å betale. Og et patetisk forsøk på å true med at i såfall blir prisen høyere etter en bestemt dato, gir god grunn til være svært skeptisk til den "lure" selgeren

Edited by Sone II (see edit history)

Har innbytte pris på 100k så ingen problem dær.. å båten går den 25.03 så ingen problem dær heller..

Har vært et rent helv..te hele handelen jeg holder på med.. da jeg fikk beskjed av mengleren som tok seg av saken at jeg kunne avertere båten for 70k så slapp de å få den fraktet til stavanger.. men, etter en evig rundans med AY og megler som sluttet brått... så har jeg og eier kommer i kontakt og innbytte prisen er 100k...

Men, om noen er intressert så tenker jeg det er dumt å ikke værtfall legge den ut.. mange som titter men, ingen som tar tak.. derfor jeg under på om prisen er ugunstig.. men, da ser det ikke ut som det..

Siden du spør:

Jeg ville tatt betalt av selger hvis jeg skulle overta og bruke en båt med 260 HK bensinmotor.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Joda, mange som er intressert i diesel.. men, da har man andre kostnader.. kan starte en stor diskusjon om hva som er billigst å ha i lengda.. diesel er seff. lurt om man kjører mange timer i året.. men, gjennomsnittsmann i gata så ligger båtene lengre parkert en i bruk.. å da kan litt dyrer i drift forsvares med billigere vedlikedhold..

Som sagt, om man skulle råke utfor komplett motorhavari så koster ikke selve delene noe i forhold til diesel..

Skal jeg være helt ærlig så har jeg aldri testet, har alltid guttungen med og liker ikke å teste sånt med en 4åring i båt.. både båtselger å sist eier har informert om dette.. etter hva jeg ser så er det ikke uvanlig fart mtp motor og båt.

Ok prisantydning. Selv har jeg bare hatt god erfaring med bensinmotorer tidligere, billig vedlikehold og starter bokstavelig talt bestandig. Markedet bestemmer prisen, men det er jo bare å håpe at du får en ok pris. Lykke til!:-)

(Vil tippe at rundt 70' er en "riktig " salgspris, men tror da folk kommer/ringer å byr tross 100' i annonse)

Tvi tvi

Prisen kan jeg ikke si noe om men når man skal selge noe så tror jeg det er viktig at språket i annonsen er tillitvekkende. Teksten i denne annonsen ser ut som om den er kjørt gjennom en dårlig automatisk oversetter.

Synnes også den er godt overpriset tatt i betrakting at den har bensinmotor..

Blir spennende å se hva du får for den...følger du opp det også ??

Vi kan ta et slags "Solgt " som på NRK, se hvem som kommer nærmest solgt pris ...