bratt Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Etter ca 1/2-1times kjøring stiger oljetrykket til nesten 8 bar. Hva kan jeg gjøre? Quote Link to post
TMe Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Teste med et annet manometer. Fortsatt for høyt er det trolig ventilen i oljepumpa som er problemet. Quote Link to post
great7 Posted March 19, 2014 Share Posted March 19, 2014 Kan du ha for mye olje på "tanken"? Quote Link to post
bratt Posted April 8, 2014 Author Share Posted April 8, 2014 Har rengjort og kontrollert både oljepumpa og overtrykksventilen, alt virker helt OK. Dersom dette ikke gjør susen, hva kan det så være? Finnes det noe "renseolje" ala Redex som kan kjøres gjennom oljesystemet? Quote Link to post
bratt Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 Kan du ha for mye olje på "tanken"? Nei, oljevivået er midt på peilestaven. Men, er det noen som vet om finnes noe "renseolje" som kan kjøres gjennom systemet og kanskje åpne trange passasjer? Ellers så har jeg åpnet og rengjort og kontrollert både oljepumpa og overtrykksventilen, alt ser normalt ut. Quote Link to post
bratt Posted April 24, 2014 Author Share Posted April 24, 2014 Nei, oljevivået er midt på peilestaven. Men, er det noen som vet om finnes noe "renseolje" som kan kjøres gjennom systemet og kanskje åpne trange passasjer? Ellers så har jeg åpnet og rengjort og kontrollert både oljepumpa og overtrykksventilen, alt ser normalt ut. Er det noen der ute som "vet noe" om hva som kan være galt? Quote Link to post
Christel III Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 Som TMe har nevnt over; sjekk om det ikke er giveren som har fått hikke. Kontroller med et manometer. Quote MvhSimon Link to post
bratt Posted April 29, 2014 Author Share Posted April 29, 2014 Har sjekket med externt manometer, viser det samme, -for høyt oljetrykk etter ca. 1/2 times kjøring og turtallet synker merkbart. Quote Link to post
Recommended Posts