Jump to content

Bostrøm 31 1976, erfaringer? Kjølvekt?

Jan G

Recommended Posts

Hei,,,

Her er jeg helt fersk, har lest litt rundt om kring her.

Jeg lurer litt på en Bostrøm 31, lest litt ang kjøl tyngden/legge på mer blyvekter..

Har sett noen bilder av båter med ekstra vekter på,, lurer da på om ::: er det nødvendig da kjølen veier 1700kg? Og ev:: får man tak i ferdig lagde blylodd ev hvor?

Mr J

Heisann!

Bostrøm 31 kom i to varianter, der den første varianten hadde noe lavere kjølvekt enn MK2 varianten. Det er også litt forskjell layout i området rundt cockpit/nedgang om jeg ikke husker helt feil.

Hvis du kjøper en "nyere" utgave, som du kanskje bør gjøre, (det er en grunn til at de gikk opp i kjølvekt, og du får en mer komfortabel plass i cockpit) er dette med kjølvekt ikke noe mer å tenke på for deg.

Går du for en variant uten den "nye" kjølen tror jeg ikke jeg hadde tatt meg bryet med å prøve å legge på mer vekt, med mindre noen andre her inne har noen supre og enkle råd og tips om hvordan du kan gjøre dette på en enkel og billig måte.

Takker for innlegg og noe svar.

Hel ærlig så er jeg ikke sikker på om det er en MK 1 eller 2 enda.. Har ikke sett båten heller faktisk, men skal det til uka. Det er en 76 mod, den veier 3530 kg og kjøl 1700kg. Sitter en Yanmar 8 hk. Jeg har sett på noen bilder av andre på nett der det er ekstra klump nederst på kjølen, og så goolgla jeg det, å da fant jeg en side der dem viste bilder av en som var montert,

Hei, Mk2 kom vel i 77/78?' I tillegg til litt større plass i cockpit har mk2 oxo original monterte vinduer i overbygget (veldig mange mk1 har ettermontert dette). Og bedre ståhøyde i salongen. Bostrøm 31 er litt veik (heller fort på skrå, ved relativt lite vind) derfor har mange ettermontert litt mere vekt på kjølen. Veldig pene båter, men nesten alle ble levert som halvfabrikat, dvs at innvendig standard/finish varierer mye. Google bostrøm, masse info på nett.

Trygve

Redigert av bare lek(k)er (see edit history)
  • 9 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...