Jump to content

Coastkey - Askeladden explorer 605 montering

trulssyv

Recommended Posts

Hei,

Kjøpte meg Coastkey. plug and play sto det for smart craft mercury.

Jeg har en mercury 115 efi 2004 mod. Når jeg titet inn i ledningene og så etter kontakten jeg skulle plugge inn i så har jeg nok ikke smart craft motor tror jeg.

Er det noen som har montert coastkey i en askeladden 605 explorer, eller har et koblingsdiagram så jeg kan koble den opp.

http://www.killcord.co.uk/resources/install_mercury_v2_6_EN.pdf

Nærmer seg ferdig montert.

Nå går tenning på ved fjernkontrollen. Tilt opp og ned, Starter går rundt. Men starter ikke. ;)

Killswitchen, må kobles riktig. Er sånn at når den ikke får jord så starter den. Tror jeg. Må starte og stoppe båten for og finne det ut. Men lit tidlig på en søndag og vekke naboer. ;)

Men er det ingen som har montert eller har erfaring med Coastkey på båten sin.

http://www.coastkey.no/

bilde

• 1 year later...

Hei folkens...

Har kobblet coastkey på mercruisern min men skjønner ingenting lenger...

Jeg kan slå på tenninga og starte med den vanlige tenningsnøkkelen....motoren starter med engang og stopper når jeg ønsker det..

Samtidig kan jeg trykke CK på on og den svarer ok med to kjappe vibreringer....så trykker jeg start og starteren slår inn og ut og høres seg

helt jævelig an...sånn som det er når batteriet er tomt+tannhjul på svinghjulkransen i en helvetes rasslingen og klikking...

Trodde første gang jeg ødela starteren eller svinghjulet,bygde ut starteren og sjekket tenner på denne + svinghjulet...alt ok...Puhhh

Hva kan dette være,har tatt av en rød kabel fra dødmannsknappen,så når jeg setter på hovedbryteren hører jeg det skjer noe

under "dashbordet" summin g av bensintilførelsel eller lignende...

HJELP jeg må bruke båten før jeg dauer her på land !! :pray:

bilde

Gikk utifra denne,men en kabel fra tenningslåsen(er original) stå ikke oppført samt at denne anvisningen fra CK viser ikke hvordan

eller hvilken kabel/kabler som må kuttes på dødmannsbryteren.....

Hvilke ledninger sitter du igjen med på coastkeyn som ikke er koblet? Det kan jo være at du har feil kit for din motor, da vår var uten plug og var til eldre motorer utenbord og innenbors

Hvilke ledninger sitter du igjen med på coastkeyn som ikke er koblet? Det kan jo være at du har feil kit for din motor, da vår var uten plug og var til eldre motorer utenbord og innenbors

Hei igjen...

Har også "eldre" plug med løse ledninger til min Mercruiser....

Skal se i morgen hvilken farger jeg har til overs....

Takk for responsen hittill.... :thumbsup:

Hei igjen...

Oppdatering......alt fungerer fint nå,har koblet det sånn nå at jeg har muligheten for å bruke vanlig nøkkel foreløpig.

Skal se an om CKey`n fungerer 100% over en viss tid,er jo bare å "nappe av tenningslåsen senere og blende hullet.

Det som jeg synes er ikke så bra er avstanden før motoren skru seg av....det har sikkert vært over 15 meter nå jeg gikk bort fra båten...

Synes at dette burde en kunne justere til resp. båttype og skulle hos meg F-23 ikke vært mer enn maksimum 8 meter...

Takker for innspill sålangt og hjelper gjerne de som skulle ha kobblet CKey fremover.... :giggle:

Dypp fjernbetjeningen i vannet, da skal den stoppe umiddelbart! Avstanden tørr er vel ment som kombinert fjernbetjening / tyverisikring.

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!