Einsereier Startet 22.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 22.Mars.2014 Hei. Det har seg slik at forrige eier av båten jeg holder på å pusse opp har malt bunnsmøringen langt oppover baugen. Han har sikker sett det som det enkleste alternativ å fulgt linjene i skroget til nesten 40 cm over vannlinjen. Jeg skal nå pusse å male båten utvendig med 2k polyuretan å lurer derfor på om det går an å male over bunnsmøringen eller må den skrapes helt bort? Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 22.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2014 Skrap den bort. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
SoBo Svart 23.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Enig med Propell1. Skrap, vannslip før påføring av to komp. Primer kan også være en fordel. Bunnstoff fester ikke så himla ( kommer litt ann på grunnarbeidet her og) bra til underlaget og vil mest sannsynlig sprekke opp på sikt. Det er jo da kjedelig om du har lagt masse arbeid i det og det flakner av etterhvert. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Einsereier Svart 23.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2014 Båten er ikke malt slik orginalt så da regner jeg med at dette kun er gjort for å slippe å gå etter vannlinja. Så jeg får skrape vekk det som må bort i baugen så treffer jeg sikkert på " normal" maling innenfor. Takk for svar:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.