Jump to content

GH 15 med vindskjerm og 30hk 2-syl Yamaha. Verdi?

Lars jonas

Recommended Posts

Viss den er i rimelig god stand. så er rundtforbi 15 000,- en grei pris. Har motoren rusla i saltvann hele livet, så er det litt som i lotto.. du vet aldri når det slår til! :)

15-foter? Ser GH sine 17-foterne GH ligger ute på finn til salgs for mellom 15000-50000, litt avhengig om det følger med motor eller ikke. De mindre modellene som ligger ute er uten vindskjerm, så blir ikke helt sammenlignbart med din. Hvor stor er Yamahaen? Er jo en kjekk båt med vindskjermen der :thumbsup: Ville søkt litt på finn og funnet de båtene som ligger nærmest din i størrelse, stand og årsmodell og så konkludert med en pris ut fra det.

Kalesje til den båten blir dyrt,viss du tenker på noe annet en havnekalesje vertfall. Men uansett så må du montere fester til kalesja, å det er litt trasig når der ikke er annet enn vannrette flater rundt båten. sett heller inn lensepumpe med nivåføler viss det er vann innabords du er redd for.

30 knop orker den nok ikke. Jeg har med litt kaving klart å bikke 28 knop med 30 hk. desse skroga jobber litt imot seg selv etter ca 28 knop. Hadde en gh 14 for 20 år sida, med 55 hk. den bikka 32 knop. Men det gikk den med 5 personer + mye last og.

Er nok en GH 14 ja. Mener nydekoren kom i 84..?

Oppgitt til 28 knop med 2 pers, men da uten dekk/vindskjerm. Med mer vekt foran så kan man nok trekke fra etpar knop

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Dette er en gh 14 lux.

fart med 30 hk yamaha 2cyl 1 .pers 28,5 knop 2.pers 27 knop med propell9 7\8x 13

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

• 1 month later...

kan fort utgjøre 3-4 knop om du også flytter styrekonsollen bakover så du sitter på tankrommet.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 2 weeks later...

kom på at fetteren min hadde også en gh med skjerm, styring foran og samme motor. Den gikk også i 23 knop