Jump to content

Kjøp av ny snekke Hanto 22

KarmaZ

Recommended Posts

Hei, jeg skal kjøpe meg en ny båt, er ikke så kravstor når det kommer til stykket, men har kikket litt på en Hanto 22 75 mod. med Volvo Penta md 17 motor. Det jeg lurer på er om dette en en ok båt til et par karer som skal slappe av på mindre turer. Har ikke hørt noe om Hanto tidligere, så derfor håper jeg noen kan komme med både positive og negative ting med denne båten.

Har et budsjett på 25-35 000, og som alt annet så får man hva man betaler for. Antar motoren ikke er original i den båten, er det svakheter med disse motorene? Hvor stor er motoren? Er det 17 eller er det mer?

Redigert av KarmaZ (see edit history)

Ifølge eier går den 8 knop. Men det er vel ikke lurt å kjøre den helt på fullt heller.

Men hva mener dere erfarne båtfolk man bør sjekke ut før man legger ut på langtur som dette?

Må bare stole på selger at motor er i god stand, men dieselfilter er bra, samt ikke noe vann i diesel? Litt kjedelig å få motorstopp ute på kysten...

Redigert av KarmaZ (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...