KarmaZ Startet 24.Mars.2014 Del på Facebook Startet 24.Mars.2014 (redigert) Hei, jeg skal kjøpe meg en ny båt, er ikke så kravstor når det kommer til stykket, men har kikket litt på en Hanto 22 75 mod. med Volvo Penta md 17 motor. Det jeg lurer på er om dette en en ok båt til et par karer som skal slappe av på mindre turer. Har ikke hørt noe om Hanto tidligere, så derfor håper jeg noen kan komme med både positive og negative ting med denne båten. Har et budsjett på 25-35 000, og som alt annet så får man hva man betaler for. Antar motoren ikke er original i den båten, er det svakheter med disse motorene? Hvor stor er motoren? Er det 17 eller er det mer? Redigert 24.Mars.2014 av KarmaZ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 24.Mars.2014 Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 MD 17 har vel 35 HK. Du skal ikke se bort fra at den er original. Ellers er en Hanto 22 lillebroren til mer kjente Hanto 24. De kom med omtrent samme køyeløsning som Nidelv 24. (Ryggen på "sofaene" i cabin vippes opp og blir overkøye for småvokste.) Sitér dette innlegget Link to post
Heram Svart 24.Mars.2014 Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Hei! Har hatt Hanto 22 selv, knall båt for småturer, motorkassa trakk litt ned for min del, så jeg kjøpte en Hanto 24 året etter. Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 (redigert) Ja etter bildene og betrakte ser båten bra ut. Er ikke motoren plassert under der man sitter? Mye vibrasjon/støy fra motor? Noen som vet hvor lang tid det vil ta å kjøre ca 120 nautisk mil med en 6-7 knops fart? Redigert 24.Mars.2014 av KarmaZ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 24.Mars.2014 Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Teoretisk blir det litt over 17 timer.Lykke til med båthandel. Sitér dette innlegget Link to post
Luka68 Svart 24.Mars.2014 Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Ja etter bildene og betrakte ser båten bra ut. Er ikke motoren plassert under der man sitter? Mye vibrasjon/støy fra motor? Noen som vet hvor lang tid det vil ta å kjøre ca 120 nautisk mil med en 6-7 knops fart? Men går den noe fortere en 7 knop da, det blir og kjøre på full gass det. Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 (redigert) Ifølge eier går den 8 knop. Men det er vel ikke lurt å kjøre den helt på fullt heller. Men hva mener dere erfarne båtfolk man bør sjekke ut før man legger ut på langtur som dette? Må bare stole på selger at motor er i god stand, men dieselfilter er bra, samt ikke noe vann i diesel? Litt kjedelig å få motorstopp ute på kysten... Redigert 24.Mars.2014 av KarmaZ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Luka68 Svart 24.Mars.2014 Del på Facebook Svart 24.Mars.2014 Hvis du skal reise så langt med en slik båt, så hadde jeg nok hatt ei lita jolle på slep. En vet aldri hva som kan skje. Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Kan jeg spørre hvilke strekning langs kysten som skal tilbakelegges? Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 For øvrig er vel Skager 660 bygget på skroget til Hanto 22 om jeg ikke tar helt feil. Disse båtene går for å være sjødyktige og trygge, og kan vel sies å ha blitt populære i vår "moderne tid". Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 25.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Det er strekningen Bergen - Sogndal. Snakket med en kar i går som for 20 år siden var i Bergen og hentet en snekke som gikk ca 5-6 knop. Da gikk det 23 timer :p Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.