Aso Startet 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2014 Hei. Er det noen som har noen erfaring med varmefoliedrakt SASUR0140 fra Seatronic? Det er en tynn enkel og billig drakt så jeg skjønner det ikke er en fullverdig redningsdress. I mindre båter er det ikke så mye plass så da synes slike alternativer som bedre enn ingenting. Spørsmålet er om den reelt øker sjansen og overlevelsestiden om båten synker eller at man må forlate den og gå i i den oppblåsbare lettbåten? Sitér dette innlegget Link to post
Erica100 Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 mhht hypotermi så er det beste å bli pakket inn i bobleplast. Varmefoliedrakt reflekterer varmen kroppen angir, man mister ikke ytterlig varme, bedre enn ingenting men ikke som særlig mer enn det. Bobleplast isolerer veldig bra, men tar jo litt plass da:) Sitér dette innlegget Link to post
Aso Svart 24.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Takk for svar. Jeg er enig i at bobleplast er utmerket forslag og bedre for å behandle hypoterme pasienter . Jeg tenkte mer som nødplagg i gummijolla for å forhindre hypotermi. Alternativet er f.eks Helly Hansen Rescue suit som er mer robust, veier litt mer (1kg/stk), tar litt mer plass og koster 8 ganger så mye. Dersom man skal ha 4-5 stk ombord blir det 7.000 kroner i forskjell. Tenkte jeg kunne drøye innkjøp av de dyrere (og bedre) dressene dersom disse kan fungere sånn noenlunde ok. Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 24.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2014 Noe er bedre enn ingen ting, men om disse draktene vil gjøre en reell forskjell i en gummijolle etter et evt. havari... Hva med å heller kjøpe en billig redningsflåte? Den har i det minste et "tak", selv om alt blir vått, sitter man i det minste litt i ly for vind. Gummijolle er etter mitt skjønn nokså ubrukelig som "redningsbåt", da den lett blir tatt av vinden og driver bort ved et evt. velt/bording. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.