Gleden 2 Startet 24.Mars.2014 Del på Facebook Startet 24.Mars.2014 Hei.15år gamel gutt her.Har lyst på en ny båt, der jeg kan fiske osv.Har nå funnet en men naglene under vannlinja er på tide og skifte.Har prøvd nagling en gang før, men det var ikke på båt.Finnes det andre metoder? eller er det like lett og nagle på nytt.Vis plankene begynner og råtne, er de lett og skifte?Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Tro du skal satse på å nagle på nytt, det går forholdsvis fort, er enkelt og greit å få til, bare pass på at dere er to. Når det gjelder å skifte bordganger er det ikke det nødvendigvis veldig vanskelig, men du bør kanskje rådføre deg med en som har gjort det før, og det kommer litt an på hvor på skroget bordgangen du skal skifte sitter. Sitér dette innlegget Link to post
Efre Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Naglingen kommer du rimelig fort inn i.Skifte bord. Heller ingen heksekunst og du har jo det gamle bordet som mal. Kjølbordene kan være litt plundrete.Det innebærer ofte å skifte det over også.ja....Også tålmodighet...Det er i grunnen de viktigste her Sitér dette innlegget Link to post
Gleden 2 Svart 25.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Takk for svar.Tror jeg går for båten jeg.Tror dere en trebåt på 17fot går bra med 15hk?Har hørt at trebåter skjærer lettere igjennom vannet enn andre båter, er det sant? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Trebåter går vel ikke lettere for motor enn plast, snarere motsatt. Vær obs på at en trebåt jrever en del mer vedlikehold enn en plastbåt da, hvis den ikke får kontinuerlig godt stell så forfaller den veldig fort. Og de fleste trebåter i denne størrelsen er bygget for å ros og har derfor begrensede fartsressurser for motor. Men båt er en grei hobby da, og med trebåt blir det alltid noe å jobbe med... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gleden 2 Svart 25.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 ok så en 15hk holder? bare for og få den i plan?Er ute etter et litte prosjekt før sesong.Men det er tre spanter som skal byttes ut, er det vanskelig? Sitér dette innlegget Link to post
Gleden 2 Svart 25.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Skal ikke ha noe ''speedbåt'' men det må være litt fart på den,tilfeldig det bli stygt på sjøen.men litt jobb må da være verd det til så finne båter? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Skifte av spanter og bordganger er vanskelig ja, hvis du ikke har drevet med denslags før. Og med mindre den er bygget med planende skrog vil du neppe få den opp i plan. Du vil bare bli gående med baugen rett til værs i relativt sakte fart. Jeg virker kanskje unødvendig negativ her, men slik jeg forstår det er ikke dette helt den båttypen du bør se etter... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gleden 2 Svart 25.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Hehe ja har funnet ut det, har nå funnet en båt med 25hk og 15fot. tror det er passer bedre med en 15 foter en 17.Men motor er 86 modell bruker denne mye bensin? viss ikke kjøper jeg den før sesongen starter. Sitér dette innlegget Link to post
roeren Svart 25.Mars.2014 Del på Facebook Svart 25.Mars.2014 Enig med index. Det er ikke materialet - tre eller plast - som er avgjørende, men skrogformen. Skal båten opp i plan, må bunnen være bred og vannrett akter, rett ut til akterspeilet der motoren står. Men det er jo fint å ro, da.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.