Jump to content

skifte nagler på trebåt?

Gleden 2

Recommended Posts

Hei.
15år gamel gutt her.
Har lyst på en ny båt, der jeg kan fiske osv.
Har nå funnet en men naglene under vannlinja er på tide og skifte.

Har prøvd nagling en gang før, men det var ikke på båt.

Finnes det andre metoder? eller er det like lett og nagle på nytt.
Vis plankene begynner og råtne, er de lett og skifte?

Takk for svar.

Tro du skal satse på å nagle på nytt, det går forholdsvis fort, er enkelt og greit å få til, bare pass på at dere er to. Når det gjelder å skifte bordganger er det ikke det nødvendigvis veldig vanskelig, men du bør kanskje rådføre deg med en som har gjort det før, og det kommer litt an på hvor på skroget bordgangen du skal skifte sitter.

Trebåter går vel ikke lettere for motor enn plast, snarere motsatt. Vær obs på at en trebåt jrever en del mer vedlikehold enn en plastbåt da, hvis den ikke får kontinuerlig godt stell så forfaller den veldig fort. Og de fleste trebåter i denne størrelsen er bygget for å ros og har derfor begrensede fartsressurser for motor. Men båt er en grei hobby da, og med trebåt blir det alltid noe å jobbe med...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Skifte av spanter og bordganger er vanskelig ja, hvis du ikke har drevet med denslags før. Og med mindre den er bygget med planende skrog vil du neppe få den opp i plan. Du vil bare bli gående med baugen rett til værs i relativt sakte fart. Jeg virker kanskje unødvendig negativ her, men slik jeg forstår det er ikke dette helt den båttypen du bør se etter...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...