geirmund Startet 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 26.Mars.2014 Hei. Har ein 9.9 Yamaha. Ser det er eit strømuttak i front. Går det an å plugge ei lanterne rett i uttaket, eller må det om batteri, omformer el. Viss det går å plugge rett i, er eg interessert i tips om kor ein best og billigast kan få kjøpt eit lys. Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Jeg hadde en lanterne kobla rett til strømuttaket...lyste litt svakt på tomgang, men ellers flott. Lanterne får du kjøpt billig på Biltema, Maritim eller andre båtutstyrsbutikker..jeg mener å huske at jeg satt i en pære med mange watt for at den skulle tåle belastningen..men det kan sikkert noen andre her avkrefte eller bekrefte.. Sitér dette innlegget Link to post
geirmund Svart 26.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Flott. Er det standard kontakt, eller varierer dette etter motortype? Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 26.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2014 Hadde en 2002mod som je brukte to flatstift koblinger på(slike kontakter man presser på med tang) orginal kontakt kostet 700-800 det er unødvendig.. Sitér dette innlegget Link to post
geirmund Svart 27.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2014 Bra. Da får eg ta ein tur på biltema og prøve meg fram litt. Fint med eit slikt forum der expertisen deler sin erfaring Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 27.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2014 Du vet du får led-lanterne med batteri? Om du har lyst til å ta ut strøm fra motor, så kan du jo vurdere om du vil sette inn et batteri som motoren lader og du henter strøm til lanternen fra det. Da kan du også lade telefon, nettbrett eller sette inn en liten kartplotter/ekkolodd om du vil. Men det forutsetter to ting, at båten har en vanntett oppbevaringsplass for batteriet og at du har skikkelig kabeltylkkelse mellom motor og batter. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 27.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2014 Ingen som nevner likeretter ? Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Likeretter.. For en lanterne? Sitér dette innlegget Link to post
geirmund Svart 28.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Dette er ein åpen pioneerjolle, så eg tenkte berre enklast mulig lys . Lett å feilberegne tida nå i desse finr vårkveldane. Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 gjør det enkelt, to kontaktstifter inn i motoren, litt ledning og ei lanterne :) gjerne en billig lanterne uten led, men med vanlig glødepære på rundt 20 watt eller noe der omkring! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.