Jump to content

Elan 410, lugardør i vranglås

Borgstein

Recommended Posts

Hei,

Den ene lugardøra har gått totalt i vranglås, ikke mulig å lure opp på vanlig vis.

Som dere ser er hengsler på innsiden og alle skruer til kassen er også på innsiden.

Det er ikke låsen som er problemet. det går fint å trykke dørhåndtrekkeren helt ned, men ingenting som skjer.

Jeg er ingen låsesmed, men for meg virker det som det er en fjær eller noe som ikke er på plass når man trykker ned.

Er det mulig å borre i karmen for å treffe den som går inn og ut når man trykker ned? bør vel være ok med et 5mm hull og så dytte inn en spiker eller noe?

Håper på snarlig svar da jeg skal seile båten fra KSU til Oslo om få dager og trenger sårt den lugaren:)

bilde

bilde

James Bond hadde vel brukt et visakort på den døra der! Nei da.. du får høre med en låsesmed! ellers så ser det ut til å være et hull på den skiva til dørklinka! går det an å stikke inn noe der for å tvangsstyre låsen?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Eg er ikkje låsekspert, men min første tanke var:

Plukke ned den lista på døra, for tilkomst mellom dør og dørkarm. Deretter stikke eit baufilblad inn mellom dør og karm, og kutte av låsen so den er open.

Slik som snakket er her, so reknar eg med at låsen ryk i alle fall, men dette kan vera gjørlig uten merker i døra.

Magne

prøvde på å løsne lista på døra da det nok var det enkleste, men lista er sikkert sika fast så den var svært vanskelig å ta vekk.

endte opp med å borre et 5mm hull i lista, stakk inn en spiker og dytta inn driten da åpna den seg:)

Da er det bare å finne en ny kasse og en plastplugg til hullet:)

takk for forslag!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...