ErikN Startet 27.Mars.2014 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2014 (redigert) Hei! Vet det ligger noen tråder her allerede om dette, men jeg skal igang med denne jobben til helgen og trenger litt hjelp. Skal nate om cockpit platene på min båt, noen som har en bra "oppskrift" ? Rekkefølge? Fjerne nater - Pusse ned - nate? Pusse ned - fjerne nater - nate? Skal jeg legge tape i bunn? lest forskjellige meninger om dette.. Rett og slett en god oppskrift på Sliping&nating.. noen her? :) På forhånd takk :) Erik Redigert 27.Mars.2014 av Panax (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 27.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2014 Dette har jeg gjort på dekket på min båt, og det var en omfattende jobb, men det ble veldig bra til slutt. Jeg fjernet først all gammel natemasse. Slipte over dekket Freste opp natesporene Natet med Sealine 100 (slipper primer og bunnlist, kjøpt hos fogsaljarna.se ) Pusset til slutt. https://picasaweb.google.com/107801277375282801368/Teakdekk?authkey=Gv1sRgCI_gp8n_w8eYVQ Her ligger noen bilder av mitt arbeid. Lykke til. Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
ErikN Svart 27.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2014 Tusen takk for svar Arneolav! :) Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Rå-bra!! Skal ta et kjøkkengulv i et hus fra 1800. Regner med at jeg kan gå fram på samme måte :-) Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
ErikN Svart 31.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Fikk gjort litt i helgen! Nå er alle natene ute og klar for slip og fres. Sitér dette innlegget Link to post
ErikN Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 (redigert) Da var man godt igang. Men ser jo at natesporene er ganske lave på enkelte staver. Hva bruker man til å frese opp disse? Har og fått tips om å vaske godt med grønnsåpe nå som natene er ute. Så rødsprit før primer og natemasse. Høres dette logisk ut? Redigert 2.April.2014 av Panax (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Brukte en håndoverfres som denne Bruker de boltene som "styrepinner" i natesporene... (pluss litt på frihånd) Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
ErikN Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Ok! takk! Hvor dype spor må man ha? Sitér dette innlegget Link to post
Goodwill Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Fint å få oppskrift her - denne jobben har jeg også foran meg Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 (redigert) Fogsaljarna.se anbefalte at jeg hadde 5 mm bredde og 4 mm dybde. Der handlet jeg SeaLine100 også. Ikke alle her har helt troen på dette produktet, siden man ikke skal ha hverken bunnlist eller primer. Det var ganske jobbesparende for meg som tok hele dekket. (i tillegg ble det billigere enn sika eller tilsvarende natemasse) Dette produktet benyttes i alle fall av Hallberg Rassy og (tidligere) Najad, så da tenkte jeg det var godt nok til meg også. Redigert 2.April.2014 av arneolav (see edit history) Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
ErikN Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Takk :) Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Hvordan unngår du søl og klin ved siden av sporet? Taper du på siden av sporene eller noe slikt? Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
@ArneO Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Jeg klina utover som bare det...... Mulig å maskere, men det orket jeg ikke på hele dekket. Etter natingen pusset jeg. Og til slutt fortjente jeg en øl...... Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
jsw Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Stilig! Ser du fortjente den boksen med øl.. Jeg skal som nevnt ta et kjøkkengulv som er lakket, ønsker ikke å slipe. Så da blir det å tape for min del. Det er ikke såå mange meter der som på ditt dekk. Satser på at det funker Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
ErikN Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Flott inspirasjon! Det siste bilde altså ;) Sitér dette innlegget Link to post
ErikN Svart 2.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 (redigert) Hvilket slipepapir (grovhet) anbefales til å slipe dekk og nater etter det er lagt? Må vel ikke for grovt.. Redigert 2.April.2014 av Panax (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.